۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85327548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز صدور سند برای روستاهای محدوده کشت و صنعت پارس و مغان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از آغاز صدور سند برای روستاها و قشلاق‌های محدوده شرکت‌های کشت، صنعت و دامپروری مغان و پارس واقع در شمال این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در این زمینه گفت: نشست تکلیف صدور سند مسکونی و زراعی برای ساکنان این روستاها با توجه به مشکل چندین ساله آنها و در پی تاکید رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به اردبیل با اهتمام دادگستری استان برگزار شد.

وی افزود: با دستور ویژه رئیس‌کل دادگستری استان برای حل مشکل این روستاها و اقدام‌های کارشناسی، در نهایت مشکل صدور سند مسکونی برای این روستاها برطرف شده است و و اهالی روستای مرتضی کندی می‌توانند پس از گذارندن فرایندهای اداری نسبت به دریافت سند خود اقدام کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تسهیل صدور سند مسکونی برای سایر روستاهای و قشلاق‌های واقع در آن محدوده، اظهار کرد: برای زمین‌های کشاورزی سه هکتاری و یک هکتاری نیز افراد مستحقی که پیش‌تر از سوی کمیته پایش بررسی و شناسایی شد، اراضی واگذار و برایشان سند صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیش‌تر مشکل جانمایی وجود داشت و روستاهای هوارکندی و محمدکندی در محدوده ثبت نشده بود که با مصوبه‌ها و اقدام‌های انجام شده، مشکل جانمایی این روستاها نیز برطرف شد.

خدادادی تاکید کرد: دستگاه قضایی برای برطرف کردن مشکل‌های مردم عزمی راسخ دارد و این موضوع نیز تا رسیدن به نتیجه مورد نظر به جد از سوی دادگستری استان اردبیل پیگیری خواهد شد.

در جریان سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به اردبیل، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همراهی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سفری یک‌روزه به منطقه مغان در شمال اردبیل داشت.

حسن بابایی در جریان این سفر از جمله در روستای مرتضی کندی از توابع پارس‌آباد با ۲۰۰ خانوار جمعیت حضور یافت که ساکنانش همانند ۴۲ روستای دیگر منطقه با جمعیتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از حدود ۴۰ سال پیش مشکل دریافت سند مالکیت داشتند که قرار شد در بازه زمانی ۲ ماهه مشکل این ۱۲ هزار نفر برطرف شود.

سال گذشته ۷۲ هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد ملی اعلام و از این میزان افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ هکتار به عنوان مستثنیات به مجتمع کشت و صنعت واگذار شد که در آنها ۴۲ روستا وجود داشت که ساکنانش از عشایر قدیمی منطقه بودند و خود کشت و صنعت اراضی را در اختیار آنها قرار داده بود.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha