هنرمندان تونس از «اسب قاتلین» استقبال کردند

تهران- ایرنا- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس از استقبال هنرمندان و مردم این کشور برای اجرای «اسب قاتلین» در جشنواره تئاتر کارتاژ تونس خبر داد.

هادی آجیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جشنواره تئاتر کارتاژ تونس از یازدهم تا نوزدهم آذر در پایتخت این کشور برگزار شد و تئاتر اسب قاتلین حاصل تلاش گروه نمایشی اردیبهشت از استان فارس به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰ گروه هنری از ۳۸ کشور جهان قرار داشت.

وی افزود: این نمایش نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی محمدهادی هاشم‌زاده که برگرفته از نمایش مکبث شکسپیر است و یک روایت ایرانی به آن اضافه شده، با شرکت ۱۵ بازیگر در این جشنواره حضور یافت؛ تئاتری که با کسب عناوین برتر در بخش صحنه‌ای، طراحی چهره و گریم، طراحی و ترکیب صدا، گروه بازیگران، و رتبه اول کارگردانی و بهترین نمایش را در چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر از آن خود کرد.

هنرمندان تونس از «اسب قاتلین» استقبال کردند

آجیلی اضافه کرد: هفته گذشته تئاتر اسب قاتلین در سالن موندیال، یکی از قدیمی ترین و مهمترین سالن های پایتخت تونس با ظرفیت ۴۰۰ نفر برگزار شد که این سالن از همان ابتدای مراسم پر شد و برخی از تماشاگران که بلیط هم گرفته بودند، موفق به دیدن نمایش نشدند.

وی افزود: بسیاری از تماشاگران را نمایندگان سابق مجلس، نایب رئیس اتحادیه عرب، برخی اساتید دانشگاهی، کارگردان های تئاتر و برخی از داوران جشنواره تشکیل می دادند و حتی دبیر جشنواره که معمولا فرصت دیدن تئاتر را ندارد، این نمایش را دید. تماشاگران پس از اجرای نمایش چند دقیقه ایستادند و هنرمندان ایرانی را تشویق کردند و دبیر جشنواره درخواست کرد که این گروه یک بار دیگر برای اجرای نمایش به تونس بیایند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس درباره چگونگی ایجاد ارتباط میان مردم تونس و نمایش فارسی اسب قاتلین گفت: قبل از اجرای نمایش، متن نمایشنامه به زبان های انگلیسی و فرانسه ترجمه شده بود و هنگامی که تماشاگران وارد سالن می شدند، آن متن را می خواندند و لذا می توانستند با نمایش ارتباط برقرار کنند. البته اصل قوت نمایش به اجرا بود، نه گفت وگو ها و همین اجرا مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

هنرمندان تونس از «اسب قاتلین» استقبال کردند

وی از همکاری های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه کوروش زارعی و استانداری فارس برای آماده سازی و حمایت برای اعزام گروه تشکر کرد و گفت: این تئاتر در بخش بین الملل جشنواره شرکت داشت و در کنار تئاترهایی از ایتالیا، سوئیس، تئاتر رابرت ویلسون از آمریکا، تئاتر های پیتر بروک از فرانسه، تئاتر استرالیا اجرا شد و مورد توجه تماشاگران و کارشناسان این حوزه قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha