۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85320175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کابینه مالزی با هدف اعتمادسازی دچار تغییرات شد

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85320175
کابینه مالزی با هدف اعتمادسازی دچار تغییرات شد

تهران- ایرنا- انور ابراهیم نخست وزیر و وزیر دارایی مالزی در میانه افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت اقتصادی با هدف تمرکز بر اقتصاد، بهداشت و آموزش تغییرات بزرگی را در کابینه اعمال کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، انور امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که امیر حمزه عزیزان مدیر اجرایی سابق بزرگترین صندوق بازنشستگی مالزی را به عنوان وزیر دارایی دوم منصوب کرده است.

وی همچنین گفت که قصد دارد محمد حسن نایب رئیس حزب «سازمان ملی مالایی‌های متحد» را از وزارت دفاع به وزارت خارجه منتقل کند در صورتیکه وزیر خارجه سابق تحصیلات عالی‌تری دارد.

انور همچنین پست تازه ایجاد شده وزیر انتقال انرژی و خدمات عمومی را به فضیله یوسف یکی از معاونین نخست‌وزیر مالزی داد.

جوهری عبدالغنی سیاستمدار کارکشته حزب سازمان ملی مالایی‌های متحد نیز به کابینه بازگردانده شد تا وزارت کاشت و کالاهای اقتصادی را در دست بگیرد درحالیکه ذوالکفل احمد به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد.

انور از زمان انتخابات سخت در نوامبر سال گذشته رهبری دولت وحدت را بر عهده داشت که متشکل از ائتلاف اصلاح طلب خود او، سازمان ملی مالایی‌های متحد و سایر احزاب کوچکتر است.

اما حمایت او در میان ناامیدی در میان حامیانش از سرعت آهسته اصلاحات و نگرانی های گسترده تر در مورد وضعیت اقتصاد کاهش یافته است.

یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط مرکز Merdeka، یک موسسه نظرسنجی محلی منتشر شد، نشان داد که ۶۰ درصد از مردم مالزی احساس می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود و تقریباً از هر پنج نفر، چهار نفر وضعیت اقتصاد را بزرگ‌ترین مشکل می‌دانند.

این اصلاحات تعداد اعضای کابینه را به ۶۰ وزیر و معاون در مقایسه با ۵۵ نفر در گذشته افزایش داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha