ورود دادستانی به موضوع فوت دختر چهار ساله رفسنجانی

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان در پی فوت کودک چهار و نیم ساله در یکی از بیمارستان های این شهر گفت: با پیگیری‌های قضایی نسبت به تشکیل پرونده در این خصوص اقدام و مقرر شد پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی در اسرع وقت گزارش و نتیجه را در خصوص علت فوت کودک و هرگونه قصور یا تقصیر اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، علیرضا محمدی افزود: با توجه به اینکه حفظ تمامیت جسمانی اشخاص و نظارت مستمر و دقیق بر حوزه سلامت از وظایف دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه قرار دارد ، موضوع فوق با جدیت و فوریت پیگیری خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرار چنین مواردی برخورد قاطع با مقصران حادثه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش واصله فرایند احیای کودک به مدت حدود یک ساعت و بیست دقیقه به طول انجامیده و تاکنون مشخص نشده به چه علت این فرایند به نتیجه نرسیده؛ در این راستا نیز با هرگونه قصور و کوتاهی از ناحیه هر شخص یا مرجعی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طبق گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۸ اذرماه جاری دختر چهار ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان قبل از عمل جراحی و با دریافت داروی بیهوشی فوت کرد.

بنا به گفته وحید محمدی شاهرخی این دختر بیماری تنفسی داشته و به سختی تنفس می کرد که با تشخیص پزشکان قرار بر انجام عمل جراحی و برداشتن لوزه های وی شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین تاکید کرده بود که داروی بیهوشی توسط پزشک متخصص بیهوشی تزریق شد که متاسفانه این کودک جان خود را از دست داد که دلیل این اتفاق تلخ نیز در دست بررسی است و در این زمینه شفاف سازی خواهد شد.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha