بهمنی: هدفم رساندن ووشو کرواسی به سطح مناسبی است/ امیدوارم نماینده خوبی برای ایران باشم

تهران- ایرنا- مربی ایران تیم‌های ملی ووشو کرواسی، گفت: تلاش و هدف من رساندن ووشوی این کشور به سطح مناسبی است تا بتواند در بین کشورهای مدال‌آور این رشته قرار بگیرد.

حبیب بهمنی مربی تیم ملی ووشو کرواسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: پس از سال‌ها حضور در دوران قهرمانی به مربیگری روی آوردم و در سال ۲۰۱۹ نیز مربی تیم ملی بزرگسالان ایران بودم. سپس سال ۲۰۲۱ با امضای قراردادی به عنوان مربی تیم‌های ملی ووشو کرواسی کارم را آغاز کردم.

وی افزود: در این چند سال تلاش زیادی انجام دادم تا سطح نگرش ووشوکاران این کشور را تغییر داده تا به خودباوری برسند. سطح فنی سانداکاران کرواسی با کشورهایی چون ایران و چین که قهرمان جهان هستند و حتی دیگر کشورهای مطرح این رشته چون روسیه، لبنان و .... هم قابل مقایسه نیست، اما در این مدت خیلی تلاش کردم تا شرایط تغییر کند و فکر می‌کنم تا حدودی نیز به اهدافمان نزدیک شده‌ایم.

بهمنی گفت: سال ۲۰۲۲ در مسابقات قهرمانی بالکان که در ترکیه برگزار شد به یک مدال طلا در جوانان و یک نقره بزرگسالان رسیدیم که نخستین مدال تاریخ رده سنی بزرگسالان ووشو کرواسی در عرصه بین‌المللی بود.

مربی ایرانی ووشو کرواسی بیان کرد: من در رده‌های سنی مختلف با تیم‌های ملی این کشور فعالیت می‌کنم و سال ۲۰۲۲ در مسابقات جهانی جوانان در اندونزی به مدال برنز رسیدیم که نخستین مدال جهانی این کشور بود.

بهمنی: هدفم رساندن ووشو کرواسی به سطح مناسبی است/ امیدوارم نماینده خوبی برای ایران باشم

وی در مورد عملکرد تیمش در مسابقات جهانی بزرگسالان که اخیرا در تگزاس آمریکا برگزار شد، بیان کرد: در وزن ۸۰ کیلوگرم نماینده ما در همان دور نخست به چین خورد و در ۷۰ کیلوگرم هم با نایب قهرمان جهان دوره قبل از لبنان روبه‌رو شدیم که در یک مبارزه نزدیک که سه راند طول کشید، بازیکن کرواسی تنها با یک اختلاف امتیاز شکست خورد. البته این تجربه بسیار ارزشمندی برای سانداکاران کرواسی بود.

بهمنی ادامه داد: اکنون مسابقات قهرمانی اروپا در استانبول ترکیه را پیش‌رو داریم که از پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد. تلاش می‌کنیم در این رویداد بتوانیم به مدال برسیم و نتایج خوبی کسب کنیم. در این چند سال علاوه بر فعالیت در تیم ملی، استاژها و دوره‌های مختلفی هم برگزار کرده‌ام.

وی گفت: ووشو ایران در جهان دارای جایگاه رفیعی است و همه به آن احترام می‌گذارند. تلاش می‌کنم تا نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم. برای رساندن کرواسی به شرایط نسبتا مناسب، نیاز به زمان و تلاش فراوان داریم و من می‌خواهم به آنها کمک کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha