محسن رضایی: تفویض اختیار به استان‌ها موجب پیشرفت است

یزد- ایرنا- دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: اگر تفویض اختیار به استان‌ها در برخی زمینه‌ها افزایش یابد، امکان پیشرفت و تامین نیازها چندین برابر می‌شود.

به گزارش ایرنا، " محسن رضایی " روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: وقتی استانداران و فرمانداران اختیارات داشته باشند می‌توانند بهتر به مردم خدمت کنند در غیر این صورت نمی‌توانند از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مردمی فقط با تفویض اختیار به فرمانداران و استانداران امکان‌پذیر است ضمن اینکه مطالبات مردمی در بسیاری از موارد به صف تبدیل شده و علت آن منتظر ماندن استان‌ها برای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌هاست اما اگر استان‌ها اختیار داشته باشند این صفوف انتظار از بین می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه معتقد به علم همراه با تعهد و تدین هستیم گفت: هویت دینی اگر از آموزش و پرورش جدا شود، تبعات منفی آن در یکی دو دهه آینده آشکار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، افزود: سرچشمه همه فضائل در احکام الهی است بنابراین باید به فکر تقویت تدین دانش‌آموزان در مدارس و آگاهی بخشی به آنها باشد.

محسن رضایی: تفویض اختیار به استان‌ها موجب پیشرفت است

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به توطئه‌های غرب برای عقب نگاه داشتن ایران گفت: آنها از هوش، ذکاوت، تعهد، دین‌مداری و خداباوری ایرانی‌ها همواره هراس داشته‌اند بنابراین دست به اقداماتی زدند که از پیشرفت‌های کشور جلوگیری شود.

آیت‌الله " محمدرضا ناصری " افزود: یکی از این اقدامات، تغییر سیستم آموزشی کشور از ۱۰۰ سال پیش بوده و به نحوی در این زمینه برنامه‌ریزی کردند که تفکر، تعقل و تدین از این سیستم حذف شود.

وی اظهار کرد: آنها خوب می‌دانستند که اگر این سه عنصر در افراد جامعه از کودکی تقویت و نهادینه نشود پیشرفتی در کار نخواهد بود و روزگاری فرا می‌رسد که بخش از جامعه به واسطه همین آموزش‌های نادرست، گوش به فرمان رسانه‌های معاند می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: وقتی دانش‌آموز ایرانی از همان دوران مدرسه و کودکی، هویت خود را نشناسد یا نتواند حق و باطل و درست و نادرست را از هم تشخیص دهد یا علم بدون تعهد داشته باشد، دیگر پیشرفتی برای کشور در کار نخواهد بود و این همان هدفی است که غربی‌ها به دنبال آن هستند.

ناصری با اشاره به اینکه در استان یزد بیش از ۶۰۰ معدن وجود دارد ، افزود: معادن استان سالیانه هزاران میلیارد تومان سود دارند اما اغلب این درآمد از استان خارج می‌شود و حتی حساب بانکی آنها در این استان نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha