وزیر نیرو نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» را در مشهد رونمایی کرد+ فیلم

مشهد-ایرنا- نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» کشور برای مصرف بهینه برق در کولر آبی و سایر لوازم خانگی، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در یکی از واحدهای دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی توس حوالی مشهد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره این محصول الکترونیکی گفت: طراحی و تولید اولین الکتروموتورهای پربازده مغناطیسی برای انواع کولرهای آبی به همت واحد تولیدی «نیان الکترونیک» از مجموعه گروه صنعتی نیان انجام شد.

امیررضا رجبی اظهار کرد: براساس سیاست کاهش مصرف برق کشور در اجرای تفاهم مشترک سه جانبه وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و «ساتبا»، طراحی الکتروموتور پربازده مغناطیسی با اصلاح استاندارد مصرف انرژی کولرهای آبی به صورت حذف سه رده انرژی EFG کم بازده به پربازده، صرفه جویی حداقل ۱۵۰ مگاوات را بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: شرکت نیان الکترونیک امکان تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از موتور مذکور را در سال با دانش ۱۰۰ درصد بومی دارد که با تولید انبوه محصول صنعتی یاد شده زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر ایجاد و بیش از هشت هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می شود، همچنین بیش از ۵۰ درصد کاهش مصرف انرژی را در پی دارد.

رجبی افزایش کیفیت توان، قابلیت جایگزینی سریع با موتورهای فعلی، کاهش هزینه و حفظ راندمان یکنواخت را از مهمترین ویژگی‌ های محصول صنعتی مورد اشاره دانست و افزود: برای تولید این محصول «هایتک» قابل رقابت، ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش مورد نیاز است.

وزیر نیرو نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» را در مشهد رونمایی کرد+ فیلم

کاربرد الکتروموتورهای پربازده مغناطیسی در لوازم خانگی

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک نیز در این باره گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۹ با هدف طراحی و تولید الکتروموتورهای پربازده مغناطیسی دائم تاسیس شد و هم اکنون فاز نخست تولید خود را با موتورهای الکتریکی پربازده برای انواع کولرهای آبی هفت هزار و پنج هزار و سه هزار و ۵۰۰ قدرت در شهرک صنعتی توس آغاز کرده است.

محمد علی چمنیان افزود: طرح توسعه این خطوط در شهرک صنعتی چناران در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی بیان کرد: کاربرد موتور مغناطیس دائم در صنایعی مانند لوازم خانگی (جارو برقی، ماشین لباسشویی)، سروموتورها، موتورسیکلت های برقی و خودروهای برقی است.

چمنیان ویژگیهای محصول موتور مغناطیس دائم را ارایه خدمات پشتیبانی قوی با توجه به بومی بودن دانش فنی این محصول، افزایش کیفیت توان به دلیل داشتن PFC، قابلیت جایگزینی سریع با موتورهای فعلی بدون نیاز به تغییر قطعات، امکان هوشمندسازی سیستم جهت اتصال به اینترنت و گوشی و نمایش سطح آب و دما و سرعت روی نمایشگر برشمرد.

وی دیگر ویژگیهای این محصول را شامل کنترل پمپ آب، اینترنت اشیا، کنترل از راه دور و کار با سیستم های مدیریت ساختمان؛ نداشتن جریان راه اندازی به دلیل داشتن اینورتور مجهز به سیستم کنترل، مانیتورینگ ولتاژ شبکه برای قطع سیستم در صورت بروز حوادث در شبکه و حفاظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار و افزایش دما عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز ساخت اولین نیروگاه خورشیدی بومی کشور در مشهد

وزیر ارتباطات از یک شرکت دانش بنیان در مشهد بازدید کرد

نماینده ویژه وزیر صمت: سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق آغاز شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha