ایجاد گمرک تخصصی قطعات خودرو از مطالبات صنعتگران در البرز است

کرج – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی اظهار کرد: راه اندازی گمرک تخصصی قطعات خودرو و تعیین تکلیف بدهی ها و مطالبات شرکت های تولیدی و صنعتی البرز ۲ خواسته صنعتگران این استان است.

رضا خواجه نائینی روز چهارشنبه در حاشیه میز خدمت سازمان ها و مراکز وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی مستقر در اداره کل اقتصاد و دارایی البرز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ مطالبه مهم گمرکی و اقتصادی پیشنهادی این استان پس از بررسی توسط کارشناسان برای تصویب در دومین سفر  رییس جمهور به البرز ارائه شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل از اداره کل امور مالیاتی استان البرز خواسته شد تا تعیین تکلیف موضوع و یا تهاتر بدهی های مالیاتی و مطالبات شرکت ها و دولت، از دریافت مالیات از شرکت های این استان خودداری کند.

خواجه نائینی با بیان اینکه حوزه وزارت اقتصاد و دارایی در سفر نخست رییس جمهور هیچ مصوبه موظفی در البرز نداشت، گفت : در دور دوم سفر رییس جمهوری این ۲ مطالبه مطرح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به استقرار نمایندگی های سازمان ها و مجموعه های وابسته به این وزارتخانه به مناسب سفر ریس جمهور در البرز افزود: طی ۲ روز آینده مشکلات مختلف بیمه ای، گمرکی، بانکی و اقتصادی مراکز تولیدی، اقتصادی و مردم البرز و مشکلات بین سازمانی این وزارتخانه در حوزه البرز بررسی می شود.

وی تاکید کرد: شناسایی نیازها و مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و دارایی یکی از مهمترین اهداف استقرار میز خدمت وزارت اقتصاد و دارایی در البرز است.

به گزارش ایرنا ، در حاشیه این میز اعلام شد : در میز خدمت وزارت اقتصاد و دارای حمایت از تولیدکنندگان ، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و رفع مشکلات آنها در حوزه های مالیاتی، تسهیلات بانکی، بیمه های تجاری و بازرگانی و اموال تملیکی بررسی خواهد شد.

در این میز نمایندگان و مسوولان ۲۶ دستگاه نظارتی،اجرایی، بیمه ای و گمرکی آماده خدمت رسانی به شهروندان البرزی هستند.

رسیدگی به درخواست های مردمی در حوزه سرمایه گذاری، بررسی نیازهای مردم در خصوص تسهیلات بند الف، تبصره ۱۸، رسیدگی به درخواست های مردمی در حوزه هیات استانی موضوع ماده ۵۱ قانون مالیات های مستقیم، بخشودگی جرائم و تقسیط مالیات،حل و فصل و ارائه راهکار در زمینه چالش های مالیاتی،پاسخگویی در زمینه سامانه مودیان مالیاتی،رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در حوزه گمرکی از دیگر اهداف این میز خدمت است.

همچنین ، پاسخگویی به پرسش های احتمالی ارباب رجوع و راهنمایی در خصوص سامانه تدارکات الکترونیکی دولت جهت شرکت در حراج های برخط و مزایده های دولتی و راهنمایی در زمینه ثبت نام و دریافت توکن در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت،راهنمایی برای ثبت ضمانت نامه های بانکی، معرفی طرح های نوین بانکی ،افتتاح حساب غیرحضوری، درخواست های ارز مسافرتی در اپلیکیشن بله، معرفی طرح های قرض الحسنه، مشاوره بیمه ای در خصوص خسارات،دریافت نمایندگی بیمه،راهنمای سرمایه گذاری و پذیرش شرکت ها در بورس اوراق بهادار و پاسخگویی به سوالات مردمی در این حوزه ها از جمله خدماتی است که در این میز خدمت ارائه می شود.

رییس جمهور و هیات دولت جمعه ۱۷ آذرماه میهمان مردم استان البرز هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha