راه‌اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه شهید بهشتی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با تاکید بر نقش حکمرانی فناوری در تحقق اقتصاد دانش بنیان گفت: این معاونت از راه اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه شهید بهشتی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، توافق‌نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی امروز (شنبه) با هدف استفاده از ظرفیت‌های دانشکده حکمرانی این دانشگاه برای تحقق حکمرانی فناورانه امضا شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در آیین امضای توافق‌نامه همکاری در راستای ایجاد دانشکده حکمرانی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: مساله حکمرانی و فناوری‌های این حوزه یکی از موضوعاتی است که به طور جدی مورد توجه کشورهای خواهان پیشرفت و توسعه قرار دارد. با توجه به توسعه فناوری در همه دنیا و استفاده از ابزارهای فناورانه، در اختیار داشتن داده های بزرگ امروزه حرکت دنیا به سمت و سوی استفاده هرچه بیش‌تر و بهتر از فناوری‌ها در عرصه حکمرانی است.

وی ایجاد محل‌هایی برای تولید دانش، آموزش و پرورش در حوزه حکمرانی و حکمرانان فناور را ضروری دانست و گفت: ترویج و توسعه فناوری‌های حکمرانی و طرح، بحث و بسط راه‌کارهای حکمرانی خوب و چگونگی بهره‌مندی از فناوری ها در عرصه حکمرانی از ضرورت‌هایی است که استفاده از روش های فناورانه و نوآورانه، تربیت نیروی انسانی متخصص و توسعه فناوری‌های حکمرانی را ایجاب می کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و تاکیدی که معاونت علمی ریاست جمهوری بر ضرورت تحقق حکمرانی فناوری و نقش آن در تحقق اقتصاد دانش بنیان دارد، توافق نامه‌ای در راستای حمایت این معاونت از ایجاد و راهبری دانشکده حکمرانی این دانشگاه امضا شد تا سال آینده این دانشکده بتواند دانشجو جذب کند و معاونت علمی نیز از تجهیز و توسعه این دانشکده حمایت می کند.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی به حمایت این معاونت از توسعه حوزه اندیشه‌ورزی و سیاست گذاری اشاره کرد و یادآور شد: سهم مشخصی از بودجه ها و حمایت‌های معاونت علمی به توسعه این دو حوزه اختصاص دارد. همچنین با کمک سایر منابع تعریف شده از جمله حمایت‌ها و ابزارهای ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اعتبار مالیاتی و سایر تسهیلات از توسعه حکمرانی خوب به کمک توسعه اندیشه‌ورزی و سیاستگذاری حمایت می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha