اثرگذاری یگان پهپادی تا برخورد با اراذل در طرح فتح پنج پلیس سمنان

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان با تشریح دستاوردهای رزمایش امنیت و آرامش «طرح فتح پنج»، از فعالیت اثرگذار یگان پهپادی در محورهای مواصلاتی، برخورد جدی با اراذل و اوباش، کشف پاتوق‌ها و دستگیری فروشندگان موادمخدر، سارقان مسلح، و توقیف وسایل نقلیه حادثه‌ساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز شنبه در ستاد یگان فرماندهی انتظامی استان سمنان به خبرنگاران گزارش داد: پنجمین طرح فتح رزمایش امنیت و آرامش در شهرها، روستاها و جاده های استان سمنان طی ۷۲ ساعت گذشته اجرا شد و دستاوردهای متعددی به همراه داشت.

وی با اشاره به شناسایی ۵۹ پاتوق سارقان و فروشندگان موادمخدر، افزود: ۱۵۹ نفر در این زمینه دستگیر شدند و ۲۲۴ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد. هشت باند شناسایی، ۷۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت و خودروی فروشندگان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان به دستگیری ۵۹ سارق و مالخر در طرح فتح پنج اشاره و اضافه کرد: در بخش برخورد با قاچاق کالا از ۱۱ خودروی شوتی انواع کالای قاچاق مانند لوازم خانگی و لوازم یدکی کشف و ۱۱۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق نیز به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال توقیف شد.

اثرگذاری یگان پهپادی تا برخورد با اراذل در طرح فتح پنج پلیس سمنان

فعالیت و اثرگذاری یگان پهپادی

وی با اشاره به فعالیت یگان پهپادی برای کنترل محورهای مواصلاتی و رصد خودروهای حادثه‌ساز در جاده های استان سمنان، خاطرنشان کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در قالب ۲۱ پرواز پهپادی ۲۰ خودروی دارای حرکات حادثه‌آفرین شناسایی و به پلیس راه برای برخورد قانونی گزارش شد.

سردار موقوفه‌ئی تاکید کرد: یگان پهپادی نیروی انتظامی استان سمنان محورهای کویری استان را زیر نظارت دارد و به ویژه مسافران عبوری و زائران حرم رضوی دقت لازم را در رعایت قوانین و مقررات داشته باشند و آگاه باشند محورهای ارتباطی کویری استان به صورت هوشمند و با استفاد از توان پهپادی نظارت می شود.

وی کاهش تصادفات در سال 1402 را یکی از دستاوردهای نظارت هوشمند از طریق یگان پهپادی در استان سمنان عنوان و اضافه کرد: محورهای ارتباطی استان دارای تردد قابل توجه هموطنان است و نظارت از این طریق گامی برای کاهش تصادفات به منظور حفظ جان هموطنان به صورت جدی در برنامه پلیس قرار دارد.

وی درباره اقدامات پلیس راه استان سمنان در قالب رزمایش فتح پنج نیز یادآور شد: ماموران در ۵۶۱ مورد تخلف وسایل نقلیه اعمال قانون کردند و ۶۵ مورد توقیف ساعتی خودروها ثبت شد.

اثرگذاری یگان پهپادی تا برخورد با اراذل در طرح فتح پنج پلیس سمنان

برخورد جدی با اوباش مخل آرامش جامعه

وی درباره برخورد جدی با اراذل و اوباشِ مزاحم برای شهروندان هشدار داد: با هر گونه مزاحمت در سطح جامعه با برهم‌زنندگان نظم و آرامش برخورد جدی خواهد شد و در تمام شهرستان‌ها به پلیس در این زمینه توصیه اکید شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح نیز ۱۴ نفر از اراذل دستگیر، ۲۲۴ نفر از اتباع خارجی جمع‌آوری و ۱۴ قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه ۴۰ تیغه سلاح سرد از افراد ضبط شد. ۸۴ واحد صنفی بی‌توجه به توصیه‌های پلیس نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با هشدار جدی به افراد برهم زننده نظم عمومی، تاکید کرد: اراذل و اوباش نوپا که با ابزار خارج از عرف و سلاح سرد در این زمینه ادعا دارند و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند، دقت داشته باشند که ماموران هیچ گونه چشم‌پوشی و تعارفی در برخورد جدی با آنان نخواهند داشت.

در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان انواع کالاهای کشف شده از یگان های مختلف پلیس استان از کالای قاچاق، سلاح گرم و سرد، انواع مشروبات و موادمخدر، خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف، خطرآفرین و یا تغییرداده شده در اصالت آن، به عنوان دستاور رزمایش فتح پنج به نمایش درآمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha