اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در مراغه آغاز شد

مراغه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای شهر مراغه موسوم به «FTTX» با ۱۲۴ کیلومتر طول آغاز شد.

به گزارش ایرنا «محمد فرزاد» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: فیبر نوری این شهر توسط مجری طرح، و با حمایت وزارت ارتباطات در ۲ مرحله اجرا می‌شود و تمام منازل و کسب‌وکارهای شهر مراغه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در مراغه آغاز شد
محمد فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی

وی افزود: در مرحله اول این طرح که تا پایان دی ماه و با ۶۱.۳ کیلومتر طول اجرا می‌شود، ۵۵ هزار خانوار این شهر تحت پوشش اینترنت پرسرعت شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند.

به گفته وی در مرحله دوم که بلافاصله بعد از اتمام مرحله اول و به طول ۶۲.۸ کیلومتر آغاز می‌شود، تمام منازل و کسب‌وکارهای شهر مراغه می‌توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت بالا و تا چندصد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در مراغه آغاز شد
کیفیت و سرعت بالا از ویژگی‌های اینترنت پرسرعت شبکه فیبرنوری است

«فرزاد» با اشاره به برقراری تعاملات سازنده و هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل و همکاری فرمانداران و شهرداران شهرهای استان، صریح کرد: مذاکره‌های نهایی با شهرداری‌ها برای اجرای این طرح ملی مهم و اولویت‌دار وزارت ارتباطات در جریان است و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در تمام شهرهای استان خواهیم بود.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات در آذربایجان‌شرقی، هدف نهایی این طرح را که اجرای آن از شهر «باسمنج» به عنوان اولین شهر در بین۷۲ شهر استان آغاز شده است را ایجاد پوشش کامل استان بر بستر شبکه فیبرنوری و دسترسی مردم و کسب‌وکارها به اینترنت پرسرعت و امن برشمرد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی لازم در شهرهای مختلف استان، زمینه ایجاد شهر هوشمند نیز محقق می‌شود.

اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در مراغه آغاز شد
کابل‌کشی اینترنت پرسرعت فیبرنوری

هوشمندسازی راهکاری فناورانه برای مقابله با چالش‌های شهری

به گزارش ایرنا یکی از مفاهیم جدید جهت مقابله با چالش‌های کنونی شهرها در عرصه برنامه‌ریزی شهری، توسعه شهر هوشمند است که قابلیت‌های فیزیکی و مجازی را با هم یکپارچه می‌کند.

در این حالت از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای افزایش بهره‌وری عملیاتی و بهبود کیفیت خدمات دولتی بهره برداری می شود و سطح رفاه افراد جامعه ارتقا می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha