تاب‌آوری مردم در برابر حوادث طبیعی باید افزایش یابد

اهواز- ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تاب‌آوری مردم استان در برابر وقوع حوادث طبیعی با برگزاری رزمایش‌های آموزشی باید افزایش یابد.

به گزارش ایرنا مرتضی شرف‌الدین شیرازی روز چهارشنبه در رزمایش سراسری زلزله در محل مدرسه بعثت اهواز بیان کرد: افزایش آگاهی و دانش مردم در برابر وقوع حوادث طبیعی با برگزاری رزمایش و کلاس‌های آموزشی می‌تواند باعث کاهش خسارت‌های احتمالی در زمان وقوع حادثه شود.

وی گفت: امروز بیست و پنجمین سال برگزاری رزمایش زلزله است که با هدف آموزش خود مراقبتی در برابر زلزله برای دانش‌آموزان و دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد.

شرف‌الدین شیرازی با اشاره به تداوم برگزاری این رزمایش در مدارس ادامه داد: دانش‌آموزان و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این رزمایش با آموزش‌های امدادی آشنا شدند.

در ادامه این مراسم سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این رزمایش در ۳۵۲ مدرسه در استان برگزار شده و قرار است تا کلاس‌های آموزشی و رزمایش بیشتری برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در برابر حوادث برگزار شود.

علی محسنی نسب اظهار کرد: ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد به همین دلیل آموزش امدادی در برابر این حادثه طبیعی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که هر ماه در مدارس استان رزمایش‌هایی برای حفظ سلامت و ایمنی در برابر حوادث طبیعی برگزار شود.

محسنی نسب ادامه داد: آموزش و پرورش استان آمادگی برگزاری رزمایش برای افزایش آگاهی‌بخشی به دانش آموزان را دارد و در این مسیر از دستگاه‌های مختلف نیز درخواست همکاری می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: دانش‌آموزان یکی از گروه‌های هدف بسیار مهم برای ارائه آموزش‌های امدادی هستند و باید مدارس را به عنوان پایگاه‌های امدادرسان آماده‌سازی کرد.

وحید شعبانی تصریح کرد: اگر جمعیت زیادی از مردم با کمک‌های اولیه و آموزش‌های امداد و نجات آشنا شوند میزان خسارات در زمان وقوع حادثه بسیار کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، رزمایش سراسری زلزله امروز چهارشنبه در مدارس خوزستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha