دانش آموزان قم ۶۱ رتبه در جشنواره نوجوان خوارزمی کسب کردند

قم – ایرنا- معاون متوسطه آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه دانش آموزان این استان درتابستان سالجاری ۶۱ رتبه درنهمین جشنواره نوجوانان خوارزمی کسب کردند،‌گفت: فراخوان برای شرکت دانش‌آموزان قم در دهمین دوره این جشنواره آغاز شده‌است.

نادر کریمی بیرانوند روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت:‌ دانش آموزان مقطع متوسطه این استان می‌توانند پس از ثبت نام در این جشنواره تا پایان آذرماه سالجاری،آثار خود را تا پایان دیماه بارگذاری کنند.

وی گفت: آثار منتخب پس از داوری در چهار مرحله مدرسه‌ای ،‌منطقه‌ای ، استانی و کشوری در نهایت اسفندماه برای رقابت با آثار دیگر استانها به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شود.

جشنواره نوجوان خوارزمی در۱۳ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، بازارچه‌های کسب‌ و کار دانش‌آموزی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه، ریاضی، برنامه‌نویسی، مناظره علمی، تربیت‌بدنی، فرهنگ و هنر، قرآن و معارف اسلامی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی برگزار می‌شود.

وی درخصوص نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: ۴۵ هزار دانش آموز قمی دراین جشنواره شرکت کردند که نسبت به گذشته پررنگ تر بوده‌است.

وی اظهارداشت:‌ آثار ۲۲۰ دانش آموز پس از داوری به مرحله استانی راه یافته و درنهایت ۷۲ نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.

کریمی بیراوند همچنین گفت: ۵۲ دانش آموز نیز موفق به کسب رتبه ممتاز استانی شدند که طی برنامه‌ای از آنان تقدیر گردید.

وی افزود: در مرحله کشوری جشنواره پس از بررسی‌های صورت گرفته ،‌ ۶۱ اثر از قم دارای رتبه شدند و سه اثر شاخص این استان در بخش "فرهنگ و هنر - عکاسی روایی" و "تربیت بدنی" نیز معرفی گردید.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان این استان در جشنواره شرکت کردند اظهار داشت:‌ سهم دختران قمی درجشنواره خوارزمی حدود ۶۵ درصد بوده‌است.

معاون متوسط آموزش و پرورش قم گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی به عنوان یک رقابت علمی با هدف شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان شکل گرفته تا آنان با انگیزه بیشتری به ارائه خلاقیت‌های خود بپردازند.

وی گفت:‌ یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره آماده‌سازی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هوشمندانه و مورد علاقه آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسابقات علمی و پژوهشی و جشنواره خوارزمی ویژه جوانان نیز اشاره کرده و گفت: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم قم می‌توانند ، دراین دو رویداد علمی و پژوهشی ثبت نام و آثار خود را در سایت مورد نظر بارگزاری کنند.

پیش از این نیز رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش قم از برگزاری اولین پویش ملی ایران سرسبز - ایران قوی خبر داده بود که در آن دانش آموزان و فرهنگیان قم ۹ رتبه کسب کردند که ۶ رتبه آن مربوط به دانش آموزان بود. این پویش در قالب فیلم کوتاه ،‌نقاشی ،‌داستان ، اینفوگرافی و... درخصوص فعالیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان ترتیب یافته بود.

کسب هفت رتبه کشوری در پویش ملی فرهنگی وهنری علوی که درتابستان سالجاری برگزار شد از دیگر موفقیت علمی دانش آموزان قم بوده است.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha