استاد دانشگاه شیراز: صدای بلند افکار عمومی جهان در حمایت از مردم غزه شنیده می‌شود

شیراز - ایرنا-  دانشیار روابط بین‌الملل و مطالعات خاورمیانه دانشگاه شیراز گفت: امروز صدای بلند افکار عمومی جهان در حمایت از مردم غزه شنیده می‌شود و زمان زیادی برد تا این "ورق برگردد".

دکتر سید جواد صالحی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست تحلیل مسائل غزه ار منظر حقوقی و سیاسی، در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: رسانه‌های تحت تاثیر قدرتهای بزرگ جهان به گفتمان‌سازی در این مساله می‌پردازند و در ۲ هفته نخست پس از طوفان الاقصی نیز تلاش کردند تا افکار را به زیان حماس پیش ببرند.

وی افزود: اما روز چهاردهم این جنگ با فعالیت تشکل‌های مردمی، رسانه‌های مستقل و وجدان‌های بیدار شاهد تصحیح روایت‌ها هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: این مساله یکی از مهمترین مساله‌های نظام بین‌‍المللی و منطقه ای است و قصه‌های پرغصه‌ای را برای مردم فلسطین پس از جنگ جهانی اول رقم زده و هر از چندگاهی بحران فوران می‌کند.

استاد دانشگاه شیراز: صدای بلند افکار عمومی جهان در حمایت از مردم غزه شنیده می‌شود

صالحی عنوان کرد: عدم باور به حقایق زیستی جامعه خاورمیانه و عدم اراده جدی برای شناسایی حقوق ملتی رانده شده و تحمیل یک زندان فراگیر برای مردمی صاحب حق که امروز به طور کلی بی حق شده‌اند از موضوعاتی است که سبب بروز این بحران شده و اکنون پس از طوفان الاقصی در رسانه‌ها، محافل و دانشگاه‌ها در حال بررسی است.

دانشیار روابط بین‌الملل و مطالعات خاورمیانه دانشگاه درباره اقدامات نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در این ارتباط، گفت: تاکنون عمدتا سکوت بوده و این سطح از واکنش به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی اذعان کرد: قدرت‌ها به دنبال توجیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هستند و دولت‌ها دلایلی سیاسی را برای خود انتخاب و مطرح می‌کنند.

صالحی ادامه داد: منافع قدرت‌های بزرگ در مساله فلسطین، سبب شده تا جنگ امروز غزه به طور علمی مورد بررسی قرار نگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز ابراز امیدواری کرد: بیان حقیقت جایگزین رویکردهای سیاسی و جانبدارانه حاکم بر رسانه های جهان و سازمان های بین المللی شود که امروز تحت تاثیر قدرتهای بزرگ هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha