۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85303685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمع‌های تولد بایدن دستاویز کارزار تبلیغاتی جمهوری‌خواهان

تهران- ایرنا- تحلیلگران سیاسی آمریکا با برشمردن مشکلات «جو بایدن» در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، سن این دموکرات سالخورده را به چالش می‌کشند؛ موضوعی که این روزها با انتشار تصاویر انبوه شمع‌های تولد رئیس کاخ سفید، به محور تبلیغات جمهوری‌خواهان نیز تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از یو اس ای تودی، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا قرار است به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی این کشور شرکت کند و از حالا احزاب مخالف، سن بالای او را سمبل و محور تبلیغات خود قرار داده‌اند و حتی از انتشار تصاویر مربوط به جشن تولد بایدن نیز خودداری نکردند که روی میز انبوهی از شمع ها را روشن کرده بود.

رسانه‌های آمریکایی در تبلیغ علیه بایدن حتی به جزئیات کوچک رفتارهای او نیز توجه می کنند و در این بین گرفتن کناره‌ میز توسط بایدن نیز از چشم عکاسان به دور نمانده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز تولد بایدن به خبرنگاران گفت: ما باید او را بر اساس کارهایی که انجام داده است قضاوت کنیم، نه بر اساس آمار و ارقام.

وی افزود: بایدن هر روز هفته کار می‌کند و رای‌دهندگان باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند که به تبلیغات توجه کنند.

با وجود این اظهارات و تمام توجیه‌هایی که حزب دموکرات برای نامزدی دوباره بایدن مطرح کرده است، نظرسنجی‌های اخیر این حزب را نگران می کند. اواخر تابستان نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که ۷۳ درصد از رای دهندگان گفتند که بایدن برای نامزدی مجدد برای انتخاب خیلی پیر است.

البته دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز ۷۷ سال سن دارد ولی تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان اعلام کردند که سن ترامپ مانع نامزدی مجدد اوست.

به نظر می‌رسد همه اینها بهانه‌های رسانه‌ای باشد ولی نظرسنجی‌ها از عملکرد منفی دولت بایدن می‌گویند. به طور کلی، شهروندان آمریکایی از کیفیت زندگی خود در دوران بایدن راضی نیستند. نظرسنجی اخیر شبکه ان‌بی‌سی نشان داد که محبوبیت بایدن به پایین ترین حد خود رسیده است و تنها ۴۰ درصد مردم آمریکا او را قبول دارند.

طبق این نظرسنجی‌ها معلوم شده است که جوانانی که در سال ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کردند، حالا اشتیاق کمی برای ادامه کارش نشان می‌دهند.

هرچند بایدن در سال‌های گذشته با کارهایی مثل بخشودگی وام دانشجویی سعی کرده این قشر را همواره راضی نگه دارد ولی این قبیل اقدام‌های پوپولیستی نیز نمی‌تواند آنها را دوباره به میز صندوق‌ها بکشاند.

بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند که اگر ترامپ به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه مقابل بایدن باشد، شانس کمتری برای بایدن می‌توان پیش‌بینی کرد.

در ماه‌های آینده، بایدن با یک برنامه مبارزات انتخاباتی طاقت‌فرسا مواجه است که باید تمام استرس‌های مربوط به شغل کنونی‌اش را به آن اضافه کنیم. باید دید او می‌تواند همه این مشکلات را در کنار ترامپ احتمالی پشت سر گذارد. البته خیلی‌ از آمریکایی‌ها دوست ندارند دوباره شاهد یک تقابل ترامپ و بایدن باشند ولی اگر این باشد، ممکن است نتایج چهار سال قبل تکرار نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha