هفت‌هزار نفر عضو بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان‌غربی هستند

ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هفت هزار نفر اعم از دامپزشک و مهندسان بخش کشاورزی، عضو بسیج این حوزه در استان هستند.

سرهنگ پاسدار مهدی کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیج حامعه مهندسان کشاورزی آذربایجان غربی در بخش های مختلف منابع طبیعی، شیلات، کشاورزی و دامپزشکی مشغول ارائه کار و خدمات است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث راهبردی مهمترین کار این مجموعه است، اظهار کرد: کشاورزی و دامپزشکی ۲ بخش اصلی و اولویت دار است که بسیج جامعه کشاورزی در آن اقداماتی میدانی و مطلوب دارد.

مسوول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ترویج اقتصادی کشاورزی و تهیه محصولات استراتژیک و راهبردی اساس کار این بخش بوده و ۶۰۰ مهندس کشاورزی در این راستا یاریگر این بخش هستند.

کاظمی اضافه کرد: این مهندسان عضو نظام مهندسی کشاورزی بوده و دارای مدارک لیسانس و بالاتر در رشته های مرتبط با کشاورزی اعم از باغبانی، زراعت و گیاهپزشکی و سایر رشته ها هستند که به علت کمبود نیرو در پوشش پهنه های کشاورزی استان به عنوان کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی و بسیج را یاری می کنند.

هفت‌هزار نفر عضو بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان‌غربی هستند

وی با بیان اینکه خلا موجود در زمینه نیروی متخصص در جهاد کشاورزی استان با این افراد پر شده‌است، گفت: این افراد در تمامی مراکز کشاورزی استان فعالیت دارند و زحماتی که این مهندسان بسیجی متقبل می‌شوند، بسیار است.

مسوول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان غربی افزود: هر مهندس کشاورزی موظف است ۱۵ جلسه در پهنه های کشاورزی حضور داشته باشد و سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال در ازای خدمات این افراد به آنان پرداخت شده است.

کاظمی ادامه داد: در زمینه محصولات راهبردی از جمله گندم، جو، کلزا، کنجد، آفتابگردان، کاملینا و محصولات بهاره تفاهم نامه ای پنج ساله بین سپاه و جهاد کشاورزی وجود دارد که طبق آن، همکاری هایی با هدف بهبود عملکرد در استان صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: در بحث دام ۱۷۴ گروه جهادی دامپزشکی داریم که مشغول ارائه خدمات به روستاییان مرزی استان در قالب کلینیک های سیار دامپزشکی هستند و در خود ارومیه و مناطق سیلوانا، موانا و هشتیان این شهرستان مشغول ارائه خدمات هستند.

مسوول بسیج جامعه کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در زمینه آموزش هم با کمک مرکز تحقیقات استان و پایگاه بسیج در این مجموعه اقدامات علمی و آموزشی پیگیری می شود و سایر پایگاههای موجود در جهاد نیز در کنار بسیج جامعه مهندسین هستند تا خدماتی مطلوب توسط بسیج مهندسین کشاورزی استان به نیازمندان و کشاورزان داده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha