روحانی برجسته کرمانی درگذشت

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲
کد خبر: 85299010
روحانی برجسته کرمانی درگذشت

کرمان - ایرنا - ابوالشهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوالقاسم شاکری امام جماعت سابق چهار دهه مسجد امام خمینی(ره) شهر کرمان که به عنوان چهره برجسته دیار کریمان و استاد اخلاق شناخته می‌شد، درگذشت.

به گزارش ایرنا خبر درگذشت این روحانی برجسته کرمانی شامگاه سه‌شنبه منتشر و اعلام شد که مراسم تشییع و تدفین پیکر وی، ساعت هشت صبح روز چهارشنبه( اول آذر) از مقابل مسجد امام(ره) شهر کرمان به سمت مسجد صاحب الزمان خواهد بود.

به دنبال درگذشت این عالم ربانی استاندار کرمان نیز امشب پیام تسلیتی صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: روحانی فاضل و خدوم، عالم مجاهد، مردمی و اخلاق‌مدار، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوالقاسم شاکری تمام عمر پربرکت خویش را در مسیر ترویج و تبیین مبانی و احکام شریعت، آداب و اخلاق اسلامی و خدمات‌رسانی مستمر، صادقانه و بی‌منت به مردم نجیب کرمان سپری کرد.

در بخش دیگر پیام محمدمهدی فداکار قید شده است: آن روحانی وارسته از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) و از ذخایر معنوی استان به شمار می رفت که بیش از چهار دهه به عنوان امام جماعت مسجدامام(ره) کرمان، منشا خدمات ماندگار و ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم کرمان بود.

در شرح زندگینامه مرحوم حجت الاسلام شاکری آمده که وی در بزنجان شهرستان بافت دیده به جهان گشود و در مدرسه معصومیه کرمان به تحصیل علم پرداخت، سپس راهی نجف اشرف شد و از محضر علما بهره برد تا اینکه پس از بازگشت از نجف اشرف توسط آیت الله صالحی کرمانی معمم شد و به دستور علمای کرمان برای تبلیغ به شهرهای مختلف عزیمت می کرد.

روحانی برجسته کرمانی درگذشت

این استاد اخلاق سپس پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از ۴۰ سال در مسجد امام خمینی(ره) کرمان به تبلیغ دین، وعظ و خطابه پرداخت و تا سال ۱۳۹۹ خدمات زیادی برای انجام امور دینی، مذهبی و فرهنگی در این مسجد انجام داد.

شهرستان بافت زادگاه این روحانی در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha