دانشگاه‌های ایران در حال دیده شدن هستند

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بر اساس رصدهای انجام شده در سطح بین الملل، دانشگاه های ایران در حال دیده شدن هستند و دیده شدن مراکز علمی باعث می شود تا قدرت ما را در صحنه های جهانی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، حسین اکبری فرد روز سه شنبه در نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در محل دانشگاه کرمان افزود: دانشگاه ها باید در خدمت جامعه و حل مشکلات باشند و در ثروتمند کردن جامعه مشارکت کنند.

وی بیان کرد: برنامه های تحولی در سطح وزارت علوم در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته که با این تحولات بهتر می توانیم نقش دانشگاه ها را ایفا کنیم، زیرا حل مسائل جامعه باید با مبانی فکری و علمی باشد.

دانشگاه‌های ایران در حال دیده شدن هستند
اکبری فرد رییس دانشگاه باهنر کرمان

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اجرای آموزش های مبتنی بر اشتغال تصریح کرد: در حال مطالعه برای بورسیه های صنعت، اشتغال و دانش در دانشگاه هستیم تا در کنکور سال آینده دانشجویانی پذیرش کنیم که نیاز جامعه را پس از دانش آموختگی حل کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاه شهید باهنر کرمان هشت پژوهشکده داریم که هرکدام از گروه های پژوهشی تشکیل شده اند، باید به برکت بزرگان و دانشمندانی که در این دانشگاه با اختراعات خود افتخار آفرین هستند، از ظرفیت های دانشگاه شهید باهنر استفاده شود.

اکبری تصریح کرد: یکی از حلقه های خوبی که می تواند جامعه را به دانشگاه نزدیک کند همین مجموعه بسیج اساتید است و بسیج دانشجویی نیز اردوهای جهادی را در مناطق محروم برگزار می کند و محرومیت زدایی از وظایف ماست.

حرکت بسیج اساتید به سمت حل مسائل رفته است

رییس بسیج اساتید استان کرمان نیز بیان کرد: امسال جلسات را از حالت تبلیغاتی به سمت حوزه حل مسائل استان برده ایم تا نقش هدایت و گره گشایی از کار مردم را داشته باشیم.

قاسم محمدی نژاد افزود: کانون های بسیج اساتید به سمت مساله محوری رفته اند و برخی از آنها نیز خوب عمل کردند که اگر از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم برنده می شویم، در غیر این صورت این نخبگان از کشور مهاجرت می کنند.

وی بیان کرد: استفاده از اساتید نخبه در دستور کار قرار گرفته و رایزنی هایی برای امکان جذب این اساتید در حال انجام است.

رییس بسیج اساتید استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه پژوهشکده مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه باهنر قرار دارد، دبیرخانه جهاد تبیین استان نیز در این پژوهشکده مستقر است.

وی اظهار داشت: در بسیاری از حوزه ها استان کرمان شاخص و سرآمد است و نقش اساتید بسیجی و دلسوز باید در تصمیم سازی ارکان مختلف نقش داشته باشند.

محمدی نژاد بیان کرد: اساتید بسیجی که ایده های دارای قابلیت اجرایی برای گره گشایی از مشکلات استان کرمان دارند، به ما اعلام کنند، زیرا در حال حاضر بهترین زمان برای نقش آفرینی بسیج در تصمیم گیری ها فراهم است.

دانشگاه‌های ایران در حال دیده شدن هستند

به گزارش ایرنا نشست اساتید بسیجی استان کرمان همزمان با نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با حضور جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه های کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد و از جمعی از اساتید و کانون های اقشار بسیجی کرمان تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha