۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85297210
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی اردبیل

اردبیل- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و اعلام کرد: بارندگی‌ها در نواحی منتهی به سبلان، و شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر و سرعین به صورت برف و کولاک خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نقشه‌های هواشناسی حاکی از این است که طی امروز و فردا (سه شنبه ۳۰ آبان) با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه، آسمان استان غالباً ابری بوده و ضمن وزش باد تند تا شدید جنوبی در بیشتر نواحی استان (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) بارش باران گاهی بصورت رگبار باران پیش بینی می‌شود.

اداره کل هوشناسی اردبیل با اعلام اینکه از امشب دمای هوا بطور محسوس کاهش می‌یابد، اضافه کرد: نوع بارش در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بصورت برف گاهی توام با کولاک برف و در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و بخش هایی از شهرستان های خلخال، کوثر، نیر و سرعین، باران و برف خواهد بود.

بر اساس این گزارش اوج بارش از عصر امروز(دوشنبه) تا عصر فردا خواهد بود؛ اما افت محسوس دما از سه شنبه شب تا صبح چهارشنبه (با چند درجه سلسیوس زیر صفر) رخ خواهد داد.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، از روز چهارشنبه (اول آذر) تا اوایل هفته آینده با پایداری شرایط جوی آسمان استان صاف خواهد بود.

همچنین از روز پنجشنبه با تقویت کم فشار سطح زمین، پدیده غالب وزش باد جنوبی (گاهی با سرعت تند) بوده و در اواسط روزها دمای هوا بطور نسبی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha