۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85296386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصدوم شدن محیط بان اردستانی در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

کاشان – ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: درگیری شکارچیان متخلف با محیط بانان اردستان در بخش زواره منجر به مصدومیت یک محیط بان شد.

حسین شواخی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه چهارشنبه (۲۴ آبان ماه) در روستای رشیدآباد منطقه سفلی زواره در منطقه حفاظت شده کهیاز پس از شنیدن شدن صدای گلوله و پس از آنکه یک روز و نیم محیط بانان در تعقیب و گریز شکارچیان بودند، محل استقرار این افراد شناسایی ولی چون امکان دسترسی به آنها با خطر مواجه بود لذا با هماهنگی مقام قضایی اقدام به بستن مسیر ها شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: شکارچیان زمانی که از کوه پایین آمدند، وقتی متوجه حضور محیط بانان شدند به هشدار ایست ماموران توجه نکرده از صحنه متواری می شوند.
شواخی بیان کرد: متخلفان حین فرار با سرعت زیاد و به قصد جان محیط‌بانان ماشین را به سمت آنها حرکت می‌دهند که یکی از محیط‌بانان دچار سانحه شدید می‌شود.
وی گفت:محیط بان مذکور از ناحیه هر دو استخوان لگن دچار شکستگی و از ناحیه کمر، سر، گردن، پای چپ به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده، اکنون وی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان تحت درمان قرار دارد.

وی افزود:شکارچیان متخلف که اهل یکی از روستاهای بخش زواره و از افراد سابقه‌دار هستند که امیدواریم به زودی دستگیر شوند.

شهرستان اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت) دارد و گونه هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha