عزم و تفکر  بسیجی کلید رفع بسیاری از مشکلات جامعه است

کرج – ایرنا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام هادی (ع) کرج با اشاره تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) گفت : عزم وتفکر بسیجی بسیاری کلید رفع بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «علی شعبانی» روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه امروزه هر قشری از مردم یک بسیجی است، اظهار کرد: همانطور که امام راحل فرموده اند«بسیج لشکر مخلص خداست» ه بسیج در برهه های مختلف کشور ورود می کند و کشور و اسلام را از بسیاری از خطرات و چالش ها با فرماندهی فرمانده کل قوا عبور می دهد.

وی به شعار امسال هفته بسیج که «بسیج، امید ملت ایران» انتخاب شده، اشاره کرد و گفت: در عرصه های مختلف بسیج امید ملت ایران است و خیلی کم در کشور داریم که در این دایره نگنجند و بیشتر جمعیت ایران را در مراسم های مختلف و راهپیمایی ها به صورت گسترده و خودجوش می بینیم که حضوری پررنگ دارند و انقلاب اسلامی خود را به لحاظ بسیجی بودنشان فراموش نمی کنند.

شعبانی به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که هر فردی با هر تفکری حتی مخالف همدیگر در این مراسم حضور پیدا کرده بودند و افزود: در ایران شاید تا ۶۰ میلیون نفر بسیجی داشته باشیم و علیرغم گلایه هایی که مردم در بعضی جاها دارند ولی همه در دایره لغاتی که رهبر گفتند که «بسیج مزرعه بی حصار است» می گنجند.

وی تصریح کرد: تفکر بسیج امروز تفکر امام حسین (ع) و مکتبش مکتب امام حسین (ع) است ولی اگر بسیجی به این مکتب قصد خیانت داشته باشد مثل دریا که بعضی از اشیاء را از پاکی خود کنار می زند بسیج او را کنار می زند و اگر کسی نخواهد در این مکتب زلال بماند از این زلالیت فاصله می گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) کرج در ادامه باتبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: اگر حضرت زینب (س) نبود قیام امام حسین (ع) به فراموشی سپرده می شد و باید گفت که اولین خبرنگار حضرت زینب (س) بوده که اخبار و اتفاقات عاشورا را با کلام خود به گوش مردم رساند و رسالت اصلی امام حسین (ع) را بیان کرد و با اخبار و تبیین خوبی که داشتند اتفاقات عاشورا را زنده نگه داشتند.

بسیج ناحیه امام هادی (ع) فعال در تمام زمان ها/ در کرونا به خوبی درخشیدند

شعبانی در ادامه به اقدامات بسیج ناحیه امام هادی (ع) کرج به خصوص در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کردو افزود: در زمان کرونا، زمانی که کشور با کمبود شدید ماسک مواجه بود، کارگاه های شخصی در این ناحیه به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد که در مرحله بعد از تولید با مشکل ضدعفونی آن ها روبرو بودیم که بسیجیان فعال در گروه علمی این ناحیه دستگاهی تولید کردند که ضدعفونی این تولیدات را با بهترین کیفیت انجام دهد.

وی با اشاره به ساخت یک دستگاه مکانیزه گندزدایی معابر توسط بسیجیان این ناحیه در زمان کرونا، اظهار کرد: این ناحیه همچنین در واکسیناسیون پایگاه هایی راه اندازی کرد حتی بسیجیان فعال این ناحیه از بیماران در منازلشان پرستاری کردند و در طرح شهید قاسم سلیمانی نیز برای هزاران نفر بسته های معیشتی توزیع کردند.

وی با بیان اینکه با اقدامات این بسیجیان در دوران کرونا فضای ترس در جامعه کنترل شد، گفت: در پایگاه های واکسیناسیون ناحیه، روزانه بیش از هزار نفر را واکسیناسیون کردند و فضای التهاب را کاهش دادند.

اجرای ۱۰۵ برنامه در ۶ عرصه/تجلیل از ۲ هزار بسیجی نخبه

فرمانده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) کرج در ادامه به اعلام برنامه های پیش بینی شده برای هفته بسیج پرداخت و افزود: در این هفته ۲ هزار نفر از بسیجیان نخبه در عرصه های مختلف همچون فرهنگی، بهداشت، امداد و نجات، ورزشی، دفاع مردمی و تربیتی تجلیل می شوند.

وی اکران فیلم های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ناحیه در مساجد، محلات و اماکن عمومی را از دیگر برنامه ها در هفته بسیج برشمرد و اظهار کرد: برپایی محافل کتابخوانی، مطالعه، مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب، برپایی یادواره شهدا و محافل انس با شهداو کوچه آبروی محله و غبارروبی گلزار شهدا، نامگذاری بعضی از معابر و کوچه ها به نام شهدا با همکاری شهرداری از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

شعبانی به برگزاری جشنواره سرود ویژه دختران نوجوان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۲۵ گروه سرود دختران در رده سنی ۱۱ تا ۱۸ سال شرکت کرده اند ضمن اینکه در این هفته نمایشگاه عکس خدمت رسانی ۴۳ ساله بسیج در مدارس و معابر عمومی نیز برپا می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ نفر از دانش آموزان دختر این ناحیه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند، ادامه داد: اعزام های دانش آموزان دختر به اردوی راهیان پیشرفت در مناطق عملیاتی جنوب کشور، جشنواره سنت های حسنه و آداب و رسوم و غذاهای محلی در کیانمهر و کمالشهر، اجرای طرح میقات صالحین با حضور حلقه های تربیتی در مصلای نماز جمعه مهرشهر، مجمع تربیتی ارکان صالحین ناحیه و دیدار با نماینده ولی فقیه استان و شروع دوره نوانمندسازی ویژه مربیان از دیگر برنامه های پیش بینی شده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) در هفته بسیج است.

وی به دیگر برنامه های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: تجهیز سالن کشتی ناحیه، همایش پیاده روی استانی در منطقه کمالشهر کرج، برگزاری مسابقات تیراندازی برای اقشار و سنین مختلف خانم و آقا و برگزاری مسابقات ورزشی فوتبال، فوتسال، دارت و برگزاری مسابقات حرفه ای شنای مهر بانوان در رده سنی هفت تا ۱۷ سال که اکنون نیز با حضور ۳۰۰ نفر از دختران استان در حال برگزاری است، نیز از این برنامه ها به شمار می رود.

برگزاری دومین دوره مسابقات کشتی منطقه ای جام شهید عجمیان در ناحیه امام هادی (ع)

فرمانده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) کرج به برگزاری دومین دوره مسابقات منطقه ای کشتی جام شهید عجمیان منطقه ای با حضور ۱۶ تیم از تعدادی از استان ها در دو رشته آزاد و فرنگی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین مسابقات فرمانده در دو سطح دختران و پسران، مسابقات فوتسال مدارس دوره دوم متوسطه و مسابقات والیبال نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ارتقای امنیت در سطح ناحیه و استان مدنظر است، اظهار کرد: قرارگاه دفاعی امنیتی برنامه های امداد و نجات در دفاع مردمی، برنامه مشترک با نیروی انتظامی برای ارتقاء سطح امنیت در محلات و تشدید گشت های عملیاتی و شبانه برای ارتقای سطح امنیت مناطق را علاوه بر تمرینات تاکتیکی در برنامه دارد.

بهره برداری از سه خانه محروم و کلنگ زنی سه خانه محروم جدید

شعبانی به اقدامات برنامه ریزی شده در عرصه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت:

سال گذشته ۱۲ خانه محروم توسط جهادگران این ناحیه در مناطق مهرشهر و کمالشهر کرج ساخته شده که افتتاح سه باب منزل مسکونی در این هفته انجام می شود ضمن اینکه کلنگ زنی سه باب منزل دیگر نیز انجام می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ باب منزل محروم مرمت و بازسازی شد که در این هفته نیز ۱۵ باب منزل مرمت و بازسازی می شود ضمن اینکه شاداب سازی و دیوارنگاری معابر به متراژ ۴۰۰ متر با همکاری شهرداری انجام می شود.

وی اعزام تیم های پزشکی به هشت محله در محدوده سپاه ناحیه امام هادی (ع) و اجتماع ۲ هزار نفره بسیجیان در روز جمعه سوم آذر را از دیگر این برنامه ها برشمرد و گفت: همچنین اجتماع ۳۰۰ بسیجی جهادگر نیز انجام می شود ضمن اینکه ۲۰ سری جهیزیه برای زوج های کم برخوردار توزیع می شود.

توزیع حدود ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در محلات امام هادی (ع)

فرمانده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) کرج افزود: یکی از برنامه های شاخص این هفته توزیع ۴۹ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در محلات تحت پوشش این ناحیه است به طوریکه در ۷۰ محله برای هر محله ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات همچون فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، تفنگ ساچمه ای و دارت توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در آینده این اقلام ورزشی ارتقاء یابد ضمن اینکه محلات هم بیشتر می شود، تصریح کرد: این ناحیه دارای ۶ سالن ورزشی است که در این هفته به طور ویژه در خدمت مسابقات و برنامه های ورزشی قرار می گیرد ضمن اینکه در تمام ایام سال این سالن ها یا به صورت رایگان یا نیم بها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی به افتتاح ۲ سالن ورزشی کشتی و توپی اشاره کرد و گفت: همچنین در این هفته برنامه اعزام دانش آموزان کم برخوردار به اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس را داریم که نخستین فردا یک کاروان ۱۸۰ نفره اعزام می شود.

شعبانی با اشاره به اینکه اصناف بسیجی در این ماه خدمات رایگان دارند، افزود: مشاوره های رایگان پزشکی، ازدواج و تربیت فرزند و جلوگیری از طلاق اشتغالزایی و مطالبه گری در قرارگاه فرهنگی اجتماعی از جمله این خدمات به شمار می رود.

بسیجیان ناحیه امام هادی(ع) ساخت بیمارستان کمالشهر را از رییس جمهور مطالبه کرده اند

فرمانده ناحیه مقاومت امام هادی (ع) کرج با بیان اینکه بسیجیان این ناحیه در مطالبه گری ها خیلی از دستگاه های اجرایی را درگیر کرده اند، تصریح کرد: یکی از این مطالبه گری ها ساخت بیمارستان کمالشهر توسط بسیجیان از رییس جمهور است.

وی گفت: همچنین ۳۰ دستگاه بخاری خریداری و تحویل افراد کم برخوردار شده و علاوه بر آن کلبه کتاب در منطقه کیانمهر نیز به بهره برداری می رسد.

شعبانی از دیگر اقدامات انجام شده توسط ناحیه امام هادی (ع) را تهیه هزار تن قیر برای تولید آسفالت در سال گذشته و همچنین تهیه همین میزان قیر در سال جاری عنوان کرد و افزود: همچنین یک درمانگاه در شهرک محروم امیرالمومنین (ع) در حال احداث است.

وی به فعالیت ۳۰ صندوق اشتغالزایی قرض الحسنه مردمیار در این ناحیه نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق ها به افرادی که مدرک فنی و حرفه ای دارند تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات می دهند که تاکنون حدود ۱۵۰ نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند تا کارگاه های اشتغالزایی خانگی و کوچک همچون خیاطی، فرشبافی و گلیم بافی راه اندازی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha