زیست‌بوم مردمی‌سازی در سطوح مختلف برای گره‌گشایی مشکلات استفاده شود

سمنان- ایرنا- معاون راهبردی و گفتمان‌سازی ستاد مردمی‌سازی دولت گفت: زیست‌بوم مردمی‌سازی در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و روستایی باید مورد توجه باشد و در بین اقشار مختلف جامعه نیز این دیدگاه تقویت شود که فناوری مردمی‌سازی چطور می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید غلامی روز یکشنبه در نشست با دستیاران مردمی‌سازی استان سمنان در سالن کوثر استانداری با بیان اینکه ۷۰ درصد اقتصاد کشور دولتی، بیش از ۲۰ درصد خصوصی و حدود پنج درصد مربوط به تعاونی و بخش مردمی است، افزود: کم‌رنگ بودن نقش‌آفرینی عموم مردم در اقتصاد عامل بسیاری از مشکلات در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه مردمی کردن اقتصاد راهبرد گره‌گشا از مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: تسهیل‌گری لازمه مردمی‌سازی دولت در بخش‌های مختلف تلقی می‌شود.

به گفته غلامی، جمع‌آوری سرمایه خرد مردم و استفاده از آن در اجرای طرح‌های بزرگ مانند ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان، از نمونه‌های مردمی‌سازی دولت است.

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از مردم با برگزاری محفل‌های قرآنی به صورت خودجوش در مردمی‌سازی بخش فرهنگ و ترویج ارزش‌های قرآنی مشارکت دارند.

زیست‌بوم مردمی‌سازی در سطوح مختلف برای گره‌گشایی مشکلات استفاده شود

معاون راهبردی و گفتمان سازی ستاد مردمی سازی دولت گفت: در حوزه علم و فناوری ظرفیت‌های خوبی در کشور شکل گرفته است، اما باید دید چقدر به سمت تمدن ایرانی اسلامی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه الگوی حکمرانی کشور بر پایه فرهنگ و انتخاب مدبرانه است، گفت: عملیات‌محوری لازمه اثبات کارآمدی مردمی‌سازی است و باید این مساله مدنظر باشد.

غلامی بیان کرد: ناامیدی گناهی بزرگ و امیدآفرینی جهادی بزرگ است و ابتکار عامل پیشرفت محسوب می شود و برای موفقیت و پیشرفت در هرکاری باید ساز و کار تعریف شود.

وی اظهار کرد: احیای مشارکت‌ سرمایه‌های اجتماعی امری ضروری و دارای اهمیت است و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در زمینه مردمی سازی و استفاده از ظرفیت ها در این‌حوزه مصمم هستند.

معاون راهبردی و گفتمان سازی ستاد مردمی سازی دولت با بیان اینکه حکمرانی مردمی ارکانی دارد و برای هر ارکان نقشی خاص تعریف می‌شود، گفت: ساده‌سازی کارها و پرهیز از پیچیده‌سازی کارها از محورهای تحقق گفتمان مردمی‌سازی و مسوولیت‌سازی برای مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردمی‌سازی و سهیم‌کردن مردم در کارها از گفتمان‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود و سمنان جزو استان‌های برتر در این مسیر با رونق فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha