۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85294709
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نتانیاهو رفتنی است

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85294709
احمد دستمالچیان؛ سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن
نتانیاهو رفتنی است

تهران- ایرنا- نتانیاهو چه با آتش بس و چه بدون آن رفتنی هست و در دقیقه نود این ماراتون نفس گیر به سر میبرد، چرا که اگر نرود، این فشار سنگین و موج سهمگینی که در اقصی نقاط دنیا بوجود آمده تبدیل به طوفان خشمی علیه آنها خواهدشد.

این روزها بحث اصلی این است که رژیم کودک‌کش صهیونیستی چه بتواند غزه را تصرف کند چه نتواند و چه حماس را شکست دهد یا ندهد یقینا به طور کامل شکستی ترمیم ناپذیر در همه ابعاد خورده است.

رژیم صهیونیستی در بُعد نظامی درسال ۲۰۰۶ شکست غیرقابل ترمیم دریافت کرد و در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در بُعداطلاعاتی امنیتی شکست سخت تری را پذیرا شد و حال سوال این است که اکنون با این دو رکن شکسته شده و با این وضعیت فلج شده و بر زمین افتاده چگونه میخواهد سرپا باقی بماند؟

این شکست تمام هیبت، اسطوره سازی و تصویرسازی که بر مبنای فرشته صلح بودن آن رژیم طی سال ها انجام شده است را از بین برد.

رژیم صهیونیستی در یک جنگ کاملا نامتقارن و نابرابر در ظرف کمتر از یکماه بیش از ۱۶۰ تانک مرکاوای ۴ خود را که از مجهزترین تانک های دنیا به حساب می آید در یک جنگ پارتیزانی و کاملا نابرابر از دست داده و این علاوه بر تعداد زیادی خودرو و ادوات دیگر نظامی شامل نفربرهای زرهی هست که آمار آنها بسیار بیش از آن هست که اعلام شده است.

امروز بیش از ۸۰ نفر افسر عالیرتبه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی که از بهترین و زبده ترین افسران آزموده دنیا به حساب می آیند در اسارت نیروهای مقاومت هستند و بماند که بیش از ۳۰۰ نفر نظامی دیگر نیز در اختیار حماس قرار دارند.

همچنین، حجم انبوهی از مدارک و اسناد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اکنون در اختیار نیروهای مقاومت فلسطینی است و علاوه بر اینها مقاومت حجم انبوهی از انواع سلاح ها را در همان روز اول از پادگان های ساقط شده لشکر صهیونیستی مستقر در غلاف را به غنیمت گرفته است.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که چه ضربه سنگینی تا به امروز به بخش تولید، تجارت و اقتصاد رژیم وارد شده و پس از این نیز خواهیم دید که چه رکود بزرگی در اقتصاد این رژیم بوجود خواهد آمد.

مهم تراز همه اینها اینکه نظام لیبرال دمکراسی غربی و ارزش های دروغین آن متعاقب عملیات 7 اکتبر به چالش جدی کشانده شده و اکنون نزد افکار عمومی در خصوص استانداردهای دوگانه ِغربی در زمینه حقوق بشر، نسل کشی، آزادی بیان، عقیده و احترام به مقررات بین المللی بوجودآمده است.

کودک کشی، زن کشی و حمله به بیمارستان ها موضوعی نیست که در عصر ابررسانه‌ها بتوان از آن گذشت و بر روی این جنایات چشم پوشید و به مردم و وجدان های بیدار و صدمه دیده بشری گفت که شاهد آن نباشید.

اگر مردم کشورهای غربی ترندهای اوکراین _غزه را کنار هم گذاشته و مقایسه تطبیقی انجام دهند، به دروغ های مزورانه وعامدانه سردمداران نظام منحط خود پی میبرند. از این روی هست که می گوییم هرگز مکتب لیبرال دمکراسی دروغین غربی تا این حد در معرض تهدید و چالش جدی نبوده است و اینها همه از تبعات هولناک و سنگین طوفان الاقصی در مناسبات بین المللی و ارزش های لیبرال دمکراسی حاکم بر آن هست.

نتانیاهو چه با آتش بس و چه بدون آن رفتنی هست و در دقیقه نود این ماراتون نفس گیر به سر میبرد، چرا که اگر نرود، این فشار سنگین و موج سهمگینی که در اقصی نقاط دنیا بوجود آمده تبدیل به طوفان خشمی خواهدشد که برای سران کشورهای استکباری چالش انگیز خواهدبود.

پس از کنار گذاشته شدن نتانیاهو از عرصه سیاسی شاهد خواهیم بود که چگونه او را به محاکمه خواهد کشاند و این خود سر آغاز توفان دیگری در کشمکش های داخلی در بین سران صهیونیستی خواهد بود چون کمتر سیاستمدار صهیونیستی پیدا خواهد شد که توان آواربرداری از چنین بار سنگینی را داشته باشد.

در پایان باید بر این نکته تاکید کرد که همین روند بسان سیلی های جانانه ای خواهدبود که توفان الاقصی بر گوش جهان کفر و استکبار خواهد نواخت و شکی در این مقوله نباید داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha