«راینوکاپ» جشنواره‌ای برای تمرین مشق مهارت در دانشگاه

ساری - ایرنا- دانشجویان سراسر کشور برای تجاری سازی ایده های علمی و کسب و کار در جشنواره «راینوکاپ» در راستای هم افزایی دانشگاهی، نوآورانه، صنعتی و اقتصاد دانش بنیان باتوجه به گسترش فناوری‌های نوین و علوم نوظهور همانند هوش مصنوعی، در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تمرین کسب و کار و در آمدزایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برگزاری جشنواره های بین المللی همانند راینوکاپ و هوش مصنوعی که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبانی آن را در کشور برعهده داشت و ارتباط هر چه نزدیکتر صنعت و دانشگاه زمینه ساز تعلیم دانشجوی مهارت آموز است که دیگر یک دانشجو دغدغه شغلی نخواهد داشت و با فراگیری علوم نوظهور و تمرین آن در جشنواره های مختلف کارآفرینی و ایجاد اشتغال را می آموزند.

در حال حاضر جایگاه ایران در هوش مصنوعی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اما با برنامه ریزی ها و هدف گذاری های انجام شده کشور به سمت ۱۰ قدرت برتر هوش مصنوعی در جهان خیز برداشته است. از سویی دیگر یکی از اولویت های دولت سیزدهم مردمی سازی امور است و در این بخش دانشجویان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

برگزاری جشنواره ها و ارتباط با صنایع بزرگ و کوچک که از سوی نخبگان و دانشجویان انجام می شود در راستای مردمی سازی اقدامات زیرساختی است. پانزدهمین رویداد بین المللی راینوکاپ و هوش مصنوعی دانشگاه با حضور ۲۰۰ تیم با یک هزار دانشجو و دانش آموز از کشورهای ایران، تاجیکستان، عراق، ترکیه و افغانستان از ۲۳ الی ۲۶ آبان ماه جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به رقابت پرداختند.

در این پیوند مراسم اختتامیه این رویداد بین المللی با تجلیل از برترین های این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.

«راینوکاپ» جشنواره‌ای برای مشق مهارت در دانشگاه

۱۰ کشور برتر باشیم

نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین اختتامیه این مراسم گفت: در حال حاضر رتبه ایران در حوزه هوش مصنوعی زیاد مطلوب نیست و یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب آن است که در این علم ما باید جزو ۱۰ کشور برتر جهان باشیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بیان کرد: هوش مصنوعی بزرگترین فرصت است که باید با فراهم کردن زیرساخت های مناسب از این علم به نحو شایسته بهره مند شویم.

وی با بیان این که تهدید های هوش مصنوعی باید مدیریت شود؛ گفت: بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند که ما نباید از این امر غافل شویم.

بابل قطب علمی ایران

سرپرست معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران گفت: شهرستان بابل بیش از ۱۵ مرکز دانشگاهی دارد که از سراسر کشور و همچنین دانشجویان خارجی در این شهرستان تحصیل می کنند که این ظرفیت بابل را به عنوان یک قطب علمی در کشور مطرح کرده است.

قاسم عزیززاده گرجی بیان کرد: دولت سیزدهم حرکت های علمی را مورد حمایت جدی قرار می دهد و معتقد است جوانان شایسته این مرز و بوم کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

وی بیان داشت: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم مردمی سازی و واگذاری امور به مردم است که این رویداد بین المللی نشان داد که این اصل به خوبی جواب می دهد و دانشجویان به نحو شایسته توانستند این شهر هوشمند را با راهنمایی اساتید نخبه خود احداث کنند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شکاف بین دانشگاه و صنعت برطرف شده و در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین صنعت و نخبگان دانشگاهی ایجاد شده است.

عزیززاده گرجی با اشاره به این که قرار دادهای مهمی در مازندران بین صنعت و دانشگاه منعقد شده است، افزود: بسیار خرسندیم که برخی از این تفاهم نامه نتیجه بخش بوده و گره های برخی از صنایع بزرگ باز شده است.

وی اظهار داشت: مایه افتخار است که نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طرح هوشمند سازی دستگاههای دولتی در مازندران را که توسط استانداری پیشنهاد داده شد، انجام دادند که این امر یک مبنا برای دیگر استان های یک کشور شده است.

«راینوکاپ» جشنواره‌ای برای مشق مهارت در دانشگاه

تعلیم دانشجوی ماهر

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این مراسم بیان داشت: در حال حاضر یکی از سیاست های جدی دانشگاهها تعلیم دانشجویان ماهر است که در دوره تحصیلی خود یک مهارت را بیاموزند.

بهرام عزیزالله گنجی افزود: دانشجویی که دوران تحصیل مهارت بیاموزد آینده وی تضمین شده است و می تواند برای خود شغل ایجاد کند.

وی اظهار داشت: امروز ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار است، بنابرین با ۱۵ صنعت بزرگ در استان مازندران و نیز چند صنعت در سطح کشور قرارداد همکاری داریم و این نشان دهنده این است که ارتباط دانشگاه و صنعت را در دانشگاه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد آن است که بتوانیم توانمندسازی دانشجویان با آشنایی از جدیدترین طرح روز دنیا که رویداد بین المللی راینوکاپ یکی از آن رویداد های است را از سوی دانشحویان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بکار گیرند.

عزیزالله گنجی گفت: هدف آن است که دانشجویان در کنار درس، مهارت بیاموزند و از این طریق با صنعت ارتباط برقرار کنند و معتقدیم که مهارت در کنار تحصیل توانمندی به دانشجویان خواهد بود.

وی گفت: دانشجویانی که سال ها به فعالیت مهارت پرداختند امروز صاحب شرکت های بزرگی هستند که دارند به صنعت خدمت می کنند.

این مقام مسوول اظهار داشت: این رویداد بین المللی کمک خواهد کرد که مهارت های دانشجویان و دانش آموزان افزوده شود و با این مهارت انگیزه خوب برای ادامه تحصیل و امیدواری در حین تحصیل ایجاد شود.

«راینوکاپ» جشنواره‌ای برای مشق مهارت در دانشگاه

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: تمام هدف ما ایجاد انگیزه و امید در دانشجوان است که دغدغه شغل از بین برود و دانشجویان با اطمینان خاطر پای درس بنشیند و به مهارت آموزی روی بیاورد تا در صنعت تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای نخستین بار در کشور برای برگزاری رویداد بین المللی راینوکاپ و هوش مصنوعی با حضور ۲۰۰ تیم داخلی و خارجی، شهر هوشمند ساختند.

این شهر هوشمند که در مساحت ۷۰۰ متری در مصلی بزرگ شهر بابل با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی احداث شد، برگرفته از سنت و مدرنیته است.

در این شهر هوشمند که برخی از نمادهای شهر بابل همانند گنجینه و برخی از خانه های سنتی مازندران هم دیده می شود تلفیقی زیبا از سنت، مدرنیته و هوش مصنوعی است.

مسابقات رباتیک با حضور ۲۰۰ تیم با یک هزار شرکت کننده از کشورهای ایران، تاجیکستان، عراق، ترکیه و افغانستان در قالب پانزدهمین رویداد بین المللی راینوکاپ و هوش مصنوعی در حال رقابت هستند.

خودروهای خودران، پهپاد های هوشمند شهری و سرعتی، پست هوشمند، سامانه هوشمند و انبارداری هوشمند از ویژگی های این شهر هوشمند است.

رویداد بین المللی راینوکاپ از ۲۳ آبان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز و تا ۲۶ همین ماه با رقابت ۲۰۰ تیم و با حضور یک هزار شرکت کننده ادامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha