استاندار مرکزی: دولت سیزدهم نسبت به مشکلات و مسایل کهنه بی‌تفاوت نیست

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم اگرچه باعث به وجود آمدن مسائل و مشکلات گذشته نیست اما خود را مسئول حل آنها می‌داند و بی‌تفاوت نیست.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر چهارشنبه در نشست با روسای شوراهای اسلامی استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: ارتباطی ندارد که مسئله مربوط به زمان ما نیست، به هر حال باید در دوره مسئولیت خود تا جای امکان این مشکلات گره‌گشایی شود.

وی بیان کرد: مدیران استان مرکزی باید به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم باشند، توقف و تعطیلی نداشته باشند و مدیرانی که این ویژگی‌ها را دارا نیستند، نسبتی با دولت مردمی ندارند.

استاندار مرکزی ادامه داد: مدیران مکلفند بی‌وقفه تلاش کنند تا علاوه بر جبران عقب افتادگی‌های گذشته، گام بلند و روبه جلو بردارند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: شوراها نزدیکترین نگاه در مردم است و اعضای شوراهای اسلامی با مردم ارتباط گسترده‌ای دارند.

وی اظهار کرد: مسایل و مشکلات استان مرکزی ناشناخته نیست و همه تلاش‌ها برای شناسایی بیشتر از طریق سفرهای شهرستانی با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: سال گذشته مدیران ارشد استان مرکزی، ۷۷۰ سفر شهرستانی داشتند و برنامه‌ریزی شده این سفرها در سال جاری افزایش بیشتری یابد.

مخلص‌الائمه گفت: مسایلی که از میان ۱۰ها مشکل بیان می‌شود، برداشت این موضوع را دارد که یک اولویت‌بندی بر اساس شناخت و درک صورت گرفته و لازم است مدیران ارشد به آن شناخت و اولویت توجه و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: پس از بازدیدها و نظارت‌های میدانی، شیوه تصمیم‌گیری دقیق‌تر از شیوه پشت میز و تماس تلفنی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ملاقات و گفت و گو های حضوری به وحدت رویه در نگاه، درک و تصمیم‌گیری درست‌تر، کمک می‌کند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: انتظار است بیان مشکلات، مبتنی بر پیشنهاد باشد، زیرا بیان مسایل به تنهایی کفایت و کمکی نمی‌کند.

وی گفت: استان مرکزی با طیف گسترده‌ای از کارهای زمین مانده و عقب مانده همراه است، کارهایی که باید در زمان خود به اتمام می‌رسیده که نشده و به این دولت رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای حل مشکلات گذشته چندین مدیر مجبور هستند که وقت زیادی صرف کنند و این مسایل کهنه، دست و پای نظام اداری و اجرایی را گرفته است.

مخلص‌الائمه گفت: این اعتقاد وجود دارد که سه مسئله، یک مثلثی را تشکیل می‌دهد که نگاشت مسیر حرکت را تعیین می‌کند که شامل وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده است.

وی اظهار داشت: هر کدام از این مسایل سنگین‌تر باشد، نگاشت مسیر را تغییر می‌دهد.

در این نشست مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی در بخش‌های مختلف بررسی شد.

نداشتن کارت شناسایی برای اعضای شوراهای اسلامی روستایی، دخالت دستگاه‌های نظارتی در کار شوراها، پرداخت عوارض آلایندگی، واریز ماده ۲۳ جرایم رانندگی، کمبود امکانات و فضا برای شوراهای اسلامی، از مهمترین مشکلات عنوان کرد.

تنش آبی، عدم آنتن دهی و اینترنت، جاده‌های نامناسب و نبود مدرسه در برخی از روستاهای استان مرکزی از دیگر مسایل مطرح شده در این نشست بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha