حضور پنج پژوهشگر جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان

تهران - ایرنا - پنج نفر از پژوهشگران جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۲ قرار گرفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، پایش آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی اعلام شده توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) بیانگر آن است تعداد ۹۳۸ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۲ هستند که در بین آنها نام پنج پژوهشگر جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ به چشم می‌خورد.

دکتر حسین بهاروند از پژوهشگاه رویان و دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی زیست‌شناسی و زیست‌شیمی، دکتر علی سعداله از دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه موضوعی علوم کامپیوتر، دکترسعیده ممتاز از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی، دکترفائزه شکری از پژوهشگاه رویان در حوزه موضوعی زیست‌شناسی و زیست‌شیمی و دکتر یاسر زارع از پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی علم مواد، از پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر این نهاد در سال ۱۴۰۲ هستند.

حضور پنج پژوهشگر جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان

موسسه ISC، آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم را بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان در سال ۲۰۲۳ را استخراج کرده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲، ۹۳۸ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران شناسایی‌شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۲ درصد رشد داشته و خوشبختانه در طی یک دهه گذشته آمار پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر کشور از روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

اسامی پژوهشگران پر استناد برتر جهان به تفکیک دانشگاه و حوزه موضوعی در وبگاه موسسه ISC به آدرس https://hcr.isc.ac/ در دسترس است و چنانچه اسم پژوهشگری درج نشده، می‌تواند با ارائه مستندات مراتب را به مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha