کره شمالی، گروه ۷ را عامل اصلی بی‌ثباتی در جهان عنوان کرد

تهران- ایرنا- کره شمالی با بیان این که گروه 7 بازمانده جنگ سرد است و باید به زودی برچیده شود، این ائتلاف را عامل اصلی از میان رفتن صلح در جهان دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، رسانه دولتی کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد: گروه هفت کشور به عنوان «بازمانده از جنگ سرد» باعث درگیری برای منافع خود می شود و حاکمیت سایر کشورها را نقض می کند.

جو چول سو، مدیر کل دپارتمان سازمان های بین المللی در وزارت خارجه کره شمالی، در بیانیه ای مشترک پس از نشست هفته گذشته وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو، با محکوم کردن مقامات این ائتلاف به دلیل تهمت زدن (به کره شمالی)، اعمال دفاع از حاکمیت مشروع کشور کره شمالی را لازم دانست.

بیانیه مشترک گروه ۷ خواستار توقف های بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس، حمایت مجدد از اوکراین در جنگ با روسیه، و محکومیت آزمایش های موشکی و انتقال تسلیحات کره شمالی به روسیه شده است.

جو چول سو گفت: «گروه ۷ که بحران بین المللی اخیر را به وجود آورده و به آن دامن زده است، بهانه های زیادی برای ایراد گرفتن از کشورهای مستقل دارد.

وی افزود: گروه ۷ تنها عامل اصلی خطرناک برای نابودی صلح و امنیت جهانی و مانع اصلی بر سر راه استقرار نظم بین المللی عادلانه است. این گروه نمی تواند نماینده جامعه بین المللی باشد زیرا از منافع چند کشور محافظت می کند.

جو چول سو، آمریکا را به عنوان تامین کننده تسلیحات مرگبار به اوکراین برای «از بین بردن عمدی صلح و ثبات» در اروپا معرفی و واشنگتن را متهم کرد که حملات نظامی به غزه را «تشویق و تحریک» می کند در حالی که «سپر قتل عام وحشتناک اسرائیل علیه غیرنظامیان» است.

وی افزود: ائتلاف گروه ۷ توجیه وجودی خود را از دست داده است، این گروه از بقایای جنگ سرد است و باید فوراً برچیده شود و این اولین گام در جهت خنثی کردن بحران بین‌المللی کنونی و بازگرداندن صلح جهانی خواهد بود.

بیانیه کره شمالی همزمان با میزبانی کره جنوبی از نمایندگان ۱۷ کشور عضو فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) در اجرای آتش بس جنگ کره، منتشر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha