۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85290018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناباد خواستار ساماندهی بازار مسکن در این شهرستان شد

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت:‌ افزایش سرسام آور و نامتعارف ۲ الی سه برابری اجاره بهای مسکن به یک دغدغه عمومی در این شهرستان تبدیل شده و باید این شرایط ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی نسب عصر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات افزایش اجاره بها و قیمت مسکن در گناباد افزود:‌ بر اساس مصوبه دولت و تاکید مسوولان ذیربط، اجاره بهای واحدهای مختلف مسکونی امسال باید نسبت به سال گذشته حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اینک در شهرستان گناباد شاهد افزایش ۲ الی سه برابری نرخ اجاره بها هستیم و این افزایش بی رویه نرخ اجاره بها با هیچ موازین و منطق دینی سازگار نیست.

امام جمعه گناباد ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از افزایش بی رویه و افسار گسیخته افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی و املاک در این شهرستان تصریح کرد:‌ اگر قانونی نیست و یا فردی نیست که جلوی این افزایش را در گناباد بگیرد مالکان در اجاره املاک خود رحم و انصاف را رعایت کنند.

حجت الاسلام صادقی نسب خواستار عزم و توجه جدی مسوولان مربوطه نسبت به ساماندهی و افزایش نظارت بر قراردادهای معاملات املاک و مسکن در شهرستان گناباد شد.

فرماندار گناباد نیز در این جلسه گفت:‌ افزایش بی رویه اجاره بهای واحدهای مسکونی موجب نارضایتی تعداد زیادی از مردم و به خصوص مستاجران شده و مشکلات زیادی برای آنان به همراه داشته است.

رضا نصیری تصریح کرد: نیمی از مجموع مراجعه های مردمی به فرمانداری گناباد را مشکلات مربوط به افزایش سرسام آور اجاره بهای واحدهای مسکونی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش مشکلات تامین مسکن مردم افزود:‌ این مساله مورد تاکید و اولویت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و مسوولان ذیربط ملی و استان خراسان رضوی و به تبع آن شهرستان گناباد است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که در دولت قبل تنها ۲۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن و ۳۸ واحد مسکونی به متقاضیان گنابادی واگذار شده بود ولی طی ۲ سال ابتدای دولت سیزدهم ۲ هزار ۳۶۰ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شد.

فرماندار گناباد اظهار داشت:‌ با توجه به ابلاغ واگذاری قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری برای تکمیل ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در گناباد، در آینده نزدیک به چهار هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین واگذار می شود و تا یک ماه آینده مشکل کمبود زمین در گناباد رفع می شود.

نصیری خاطرنشان کرد:‌ متقاضیانی که متعهد شوند ظرف یک ماه از تحویل پروانه ساخت،‌ احداث واحدهای مسکونی خود را آغاز کنند در اولویت واگذاری زمین قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه با ساخت هر مسکن ۲۰۰ شغل از مزایای آن برخوردار می شوند؛‌ اظهار کرد: افزایش ساخت و ساز در کاهش قیمت و یا اجاره بهای واحدهای مسکونی گناباد نقش زیادی دارد.

مرتضی امیری دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم با اشاره به اینکه قرارداد بین موجر و مستاجر بر اساس قانون مدنی باید اجرا شوند،‌گفت:‌ قراردادهای بدون ضابطه و رعایت موازین قانونی در بروز و تشدید معضل گرانی قیمت مسکن و اجاره بهای املاک در این شهرستان نقش زیادی دارد و مسوولان ذیربط و شهرداران و مستاجران و مالکان واحدهای مسکونی باید وظایف خود را شناخته و به آن عمل کنند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha