۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85289950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه اروپا: مساله فلسطین به یک افق سیاسی نیاز دارد

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برنامه سفرش به غرب آسیا و رایزنی با مقام‌های منطقه‌ای برای سرعت بخشیدن به انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه، تصریح کرد که قضیه فلسطین به یک افق سیاسی برمبنای راه حل دو دولت نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "من این هفته به اسرائیل، فلسطین، بحرین، عربستان سعودی، قطر و اردن سفر خواهم کرد تا با رهبران منطقه درباره دسترسی و کمک‌های بشردوستانه به غزه و همچنین مسائل سیاسی گفت وگو کنم."

وی افزود: ما به یک افق سیاسی برمبنای راه حل دو دولت نیاز داریم و این تنها از طریق گفت و گو به دست می‌آید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش هم، در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ادعا کرد که این اتحادیه به طور یکپارچه خواهان «وقفه‌های بشردوستانه» در جنگ غزه برای انتقال کمک‌های امدادی به غیرنظامیان در این منطقه است.

وی در آستانه این نشست در بروکسل به خبرنگاران گفت بیانیه مشترک کشورهای عضو اتحادیه که دیشب (یکشنبه) صادر شد، نشانگر موضع واحد این بلوک درباره تحولات غزه است.

گفتنی است که اتحادیه اروپا دیشب (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای نسبت به «تشدید بحران انسانی در غزه» ابراز نگرانی و اعلام کرد: «به درخواست‌ها برای وقفه‌های فوری و ایجاد کریدورهای بشردوستانه، از جمله از طریق افزایش ظرفیت در گذرگاه‌های مرزی می‌پیوندد.»

بورل صدور این بیانیه را با توجه به قطعنامه سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس کامل در غزه دشوار توصیف اما ادعا کرد که موضع مشترک ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ایجاد وقفه‌های بشردوستانه است.

این درحالیست که شماری از کشورهای اروپایی همچنان مخالف موضع اتحادیه و خواهان آتش‌بس‌ دائمی هستند.

مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند به خبرنگاران در بروکسل گفت: از بیانیه اتحادیه اروپا درباره وقفه‌های بشردوستانه با هدف انتقال کمک‌های امدادی به داخل غزه استقبال می‌کنیم اما ما در ایرلند معتقدیم که باید از این هم فراتر رفت. وی توضیح داد که جنگ غزه به آتش بس فوری نیاز دارد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد این منطقه شود.

مقام‌های بلند پایه اسپانیا و بلژیک هم خواهان تحریم رژیم صهیونیستی و انجام تحقیقات درباره جرائم جنگی در غزه هستند.

به گزارش ایرنا، نیروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی صهیونیست‌ها با تانک‌های پیشرفته به غزه، عملا این منطقه به گورستان تانک‌ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته صهیونیست‌ها را هدف قرار داده و خسارت‌های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha