تصویب ۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها/آمریکا شریک جرم قطعی

تهران - ایرنا - شورای حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در مجموع از سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون ۵۱۲ قطعنامه در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تصویب کرده‌اند که البته دست‌های خون‌‎آلود و سایه سنگین ایالات متحده به عنوان شریک جرم قطعی اسرائیل غاصب، حداقل ۵۵ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در انتقاد از رژیم اسرائیل را وتو کرده است.

گروه جامعه ایرنا - جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه همچنان ادامه دارد و تعداد شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسیده است و ۴۶۳۰ نفر از این تعداد را کودکان و ۳۱۳۰ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند. این اقدامات رژیم صهیونیستی مصادیق جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل زدایی و پاکسازی نژادی و قومی است البته جنایات رژیم صهیونیستی محدود به روزهای گذشته نیست و با بیش از ۷۰ سال جنایت، کشتار صدها هزار انسان و آوارگی میلیون‌ها نفر در نتیجه جنایات این رژیم غاصب مواجه هستیم.

پر واضح است که رژیم غاصب اسرائیل در این جنایت از حمایت همه جامعه آمریکا برخوردار است؛ دولتی که خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند و به جای محدود کردن این حملات و جنایات، تمام قد به حمایت از این رژیم ایستاده است در حالی که از دیگران می‌خواهد خویشتنداری کنند.

در این مدت، شاهد نقض انواع حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه هستیم و رژیم صهیونیستی اعتبار همه سازمان‌های بین‌المللی را نقض کرده و هیچ حیثیتی برای سازمان‌های جهانی باقی نگذاشته است.

نوار غره صحنه بزرگ نقض قوانین بین المللی

آنچنان که کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر نیز در این زمینه گفته است، بیش از ۳۰ روز از این درگیری‌ها گذشته و هنوز جلسه فوری شورای امنیت برای جلوگیری از ادامه این جنگ تشکیل نشده است؛ باید پرسید آیا واقعاً این قوانین و معاهدات بین المللی موفق بودند؟ نه. اکنون نوار غره صحنه بزرگ نقض قوانین بین المللی است.

غریب آبادی افزود: ما از جامعه ببن المللی ناامید هستیم و انتظارمان از کشورهای اسلامی و سازمان های مربوطه بالاست؛ آنان باید اختلافات سیاسی را کنار بگذارند زیرا اینجا با جان مردم سر و کار داریم و اکنون باید با این جنایات مقابله کرد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی عضو هشت معاهده حقوق بشر بین‌المللی است که اجازه می دهد برخی اعضا علیه کشور و حکومت ناقض اعلام جرم کنند و حتی درخواست ریاست برخی از این کنوانسیون‌ها را داده است در حالی که خود عامل بزرگترین جنایت علیه بشریت است.

تصویب ۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها/آمریکا شریک جرم قطعی

قطعنامه‌های شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۲۵ قطعنامه درباره مسئله کشور فلسطین و وضعیت رژیم صهیونیستی اسرائیل به تصویب رسانده است

در گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از ۸۶ سال جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان که به تازگی منتشر شد، آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۸ تا سال ۲۰۱۶، تعداد ۲۲۵ قطعنامه درباره مسئله کشور فلسطین و وضعیت رژیم صهیونیستی اسرائیل به تصویب رسانده است که در بیش از ۱۰۲ مورد از این قطعنامه‌ها اقدامات خلاف حقوق بشر و حقوق بین‌المللیِ ارتکابی از سوی اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

هر چند ایالات متحده فقط از سال ۱۹۷۲ تا نوامبر ۲۰۲۳ حداقل ۵۵ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در انتقاد از رژیم اسرائیل را وتو کرده است.

تصویب ۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها/آمریکا شریک جرم قطعی

قطعنامه‌های شورای حقوق بشر

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یکی از نهادهای سازمان ملل و از ارکان فرعی مجمع عمومی ملل متحد است که وظیفه نشان دادن موارد نقض حقوق بشر را برعهده دارد. این شورا در ۱۵ مارس ۲۰۰۶ میلادی همزمان با انحلال نهاد قبلی یعنی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد ایجاد شده‌است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل ۱۰۴ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل تصویب کرده است

مطابق گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۲۳ میلادی شورای حقوق بشر سازمان ملل ۱۰۴ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل تصویب کرده است.

تصویب ۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها/آمریکا شریک جرم قطعی

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۸۳ قطعنامه در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی اسرائیل، فلسطینیان و کشور فلسطین تصویب کرده است که آمریکا با عموم این قطعنامه‌ها مخالفت کرده است

مجمع عمومی سازمان ملل متحد یکی از ۶ نهاد اصلی این نهاد بین المللی است که به عنوان نهاد اصلی مشورتی، سیاست گذاری و نماینده سازمان ملل عمل می‌کند. مجمع عمومی مسئول بودجه سازمان ملل، انتصاب اعضای غیردائم شورای امنیت، انتصاب دبیرکل سازمان ملل متحد، دریافت گزارش‌ها از سایر بخش‌های سیستم سازمان ملل، و ارائه توصیه‌هایی از طریق قطعنامه‌ها است همچنین نهادهای فرعی متعددی را برای پیشبرد یا کمک به وظایف گسترده خود ایجاد می‌کند. مجمع عمومی تنها نهاد سازمان ملل است که در آن همه کشورهای عضو دارای نمایندگی مساوی هستند.

رأی‌گیری در مجمع عمومی در مورد برخی از رأی‌گیری‌ها در زمینه مسائل مهم مانند حفظ صلح و امنیت، مسائل مربوط به بودجه و انتخاب اعضا با اکثریت دو سوم آراء صورت می‌گیرد و در مورد مسائل دیگر با اکثریت عادی تصمیم‌گیری می‌شود.

براساس گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از سال ۱۹۴۷ تا سال ۲۰۲۳ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۸۳ قطعنامه در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی اسرائیل، فلسطینیان و کشور فلسطین تصویب کرده است که برخی از آنها به محکومیت جنایات رژیم اسرائیل و اقدامات ضدحقوق بشریِ آن مربوط می شوند. آمریکا با عموم این قطعنامه‌ها مخالفت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha