۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85289435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت پرورشی مدارس زنجان رصد و پایش می‌شود

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85289435
فعالیت پرورشی مدارس زنجان رصد و پایش می‌شود

زنجان - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت: فعالیت‌های پرورشی مدارس، مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان در قالب طرح برنامه فراگیر پرورشی پایش و رصد می‌شود.

حسین میرزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی باید جذاب و نشاط آور برای دانش آموزان باشد.

میرزایی با اشاره به آغاز اجرای طرح برنامه فراگیر پرورشی در مدارس استان با اهداف پنجگانه،‌ افزود: اجرای این طرح در مدارس استان، نیازمند تعامل و همکاری بیش از پیش مدیران مدارس، اولیای دانش‌آموزان و دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف جذابیت در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی با هدف تقویت ایمان، خردورزی و خود مراقبتی، امید، نشاط و هویت دانش‌آموزان با رویکرد مدرسه محوری و اصل قرار دادن فعالیت‌های دانش آموزی شکل گرفته است.

میرزایی اضافه کرد: این طرح نقش مشارکتی و تصمیم‌گیری دانش آموزان در برنامه‌های مدرسه و اجتماع را افزایش می دهد.

وی گفت: شادی و نشاط بخش مهمی از فعالیت‌های طرح فراگیر است و دانش‌آموزان با نظارت معاونان پرورشی باید در راستای شکوفایی استعدادهای خود در مناسبت‌ها و مسابقات مختلف و جشنواره‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزان و تقسیم فعالیت‌های مختلف فرهنگی در مدارس در بین آنها، انجام مطلوب این امر را در جذب دانش آموزان و تقویت مسوولیت‌پذیری آنان بسیار مهم عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با تبیین برنامه نماد و معرفی خط تلفنی ۱۵۷۰ و قانون حمایت از اطفال مهمترین وظایف مدارس به هنگام رویدادهای فوریتی را تشریح کرد و گفت: خط ملی نماد ۱۵۷۰ شماره تلفنی است که برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان راه اندازی شده است که دانش‌آموزان در موقعیت‌هایی مانند قرار داشتن در شرایط دشوار و بحرانی، افسردگی و اضطراب می‌توانند با این شماره تماس گرفته و به صورت رایگان، خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha