۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85289126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: حمله به بیماران و غیرنظامیان غزه  باید متوقف شود

تهران-ایرنا-مارتین گریفیث معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد یکشنبه شب گفت: شلیک به بیماران و غیرنظامیانی که به دنبال فرار هستند، اقدامی غیر قابل قبول است و باید پایان یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، گریفیث افزود: بیمارستان‌ها باید محلی امن و میدان جنگ باشند.

وی افزود: هیچ توجیهی برای جنگ در مراکز بهداشتی نیست و نباید این مراکز بدون برق، غذا و آب رها شوند.

اشاره گریفیث به اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز بهداشتی و قطع برق این مراکز در نتیجه تمام شدن سوخت آنها است.

نیروهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بیمارستان‌های نوار غزه، از جمله بیمارستان شفا، بیمارستان کودکان رنتیسی و بیمارستان اندونزی را به طور فشرده بمباران کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده فعالیت در ۲۰ بیمارستان غزه به طور کامل متوقف شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است. که هشت هزار نفر از آنها کودک، زن و سالخورده هستند. همچنین بیش از ۲۷ هزار فلسطینی دیگر هم زخمی شده اند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی صهیونیست ها با تانک های پیشرفته به غزه، عملا این منطقه به گورستان تانک ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته صهیونیست ها را هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha