توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از برنامه‌‍‌های راهبردی خوزستان است

اهواز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی یکی از برنامه‌های راهبردی استان است گفت: برای استقرار و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ۲ منطقه در خوزستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا مهرداد نیکو روز یکشنبه در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان‌کرد: یکی از مکان‌های تعیین شده در این راستا، منطقه ۲ ویژه پتروشیمی در مسیر ماهشهر به هندیجان و دیگری شهرک انرژی در شهرستان امیدیه است.

وی گفت: با وجود اینکه ۳۰ درصد صنایع بالا دستی پتروشیمی در خوزستان قرار دارد اما سهم استان از صنایع پایین دستی این بخش تنها سه درصد است.

نیکو افزود: خوزستان در توسعه ۲ بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع پایین دست پتروشیمی با ضعف روبه‌رو است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اضافه کرد: استان جایگاه نخست کشور در تولید محصولات کشاورزی و متاسفانه جایگاه ۱۸ صنایع تبدیلی در این حوزه را دارد و به همین دلیل نگاه مدیران استان به توسعه و رونق صنایع تبدیلی و پایین دستی باید ویژه باشد.

وی در خصوص دستور کار الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرستان‌‎های امیدیه و ماهشهر ادامه داد: الحاق این اراضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به این ۲ شهرستان با توجه به جمعیت بالا و کمبود زمین برای ساخت و ساز تصویب شد.

نیکو گفت: هر ۲ مورد الحاقیه اراضی در این نشست به تصویب رسید که برای سیر مراحل قانونی به شورای عالی معماری شهری ارسال خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به دستور کار ایجاد میدان میوه و تره بار در شهرستان کارون گفت: مصوب شد که این میدان با مشارکت شهرداری و یا در قالب تعاونی راه اندازی تا این امتیاز تنها به یک شخص واگذار نشود.

به گزارش ایرنا، در این نشست ۲۶ طرح سرمایه گذاری که عمده طرح‌ها در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی بود مطرح و ۲۲ مورد به تصویب رسید.

همچنین در این نشست الحاق ۳۵۵ هکتار اراضی دولتی به شهرستان ماهشهر و ۲۸ هکتار اراضی به شهرستان امیدیه مصوب شد.

خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha