مربی تیم ملی ماراتن: حواس داوری به انتخابات است/ عدم شرکت در بخش تیمی ماراتن دوبی،عمدی بود

تهران- ایرنا- مربی تیم دو ماراتن ایران گفت: یکی از دلایلی که افشین داوری در بخش تیمی تورنمنت نیمه ماراتن دبی اجازه نداد تا دوندگان ما شرکت کنند این بود که می‌ترسید که دوندگان نتیجه‌ای کسب نکنند و نزدیک انتخابات به عملکرد وی ایراد بگیرند.

به گزارش ایرنا، در نخستین دوره از تورنمنت دوومیدانی نیمه‌ماراتن دبی، ۳ دونده از ایران شرکت کردند که در ماده انفرادی به رتبه‌های چهارم، ششم و هشتم رسیدند. با توجه به این که سه دونده ایران بین ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داشتند، مدال طلای تیمی به ایران می‌رسید اما از آن‌جایی که فدراسیون فقط در بخش انفرادی ثبت‌نام کرده بود و در بخش تیمی ثبت نام نکرده بود، مدال طلا به تیم ایران تعلق نگرفت.

حسن شیرقوی، مربی ماراتن ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره اشتباه فدراسیون دوومیدانی در تورنمنت دوومیدانی نیمه ماراتن دبی، اظهار داشت: مسئول و مربی دو ماراتن ایران من بودم و افشین داوری من را به عنوان دبیر کمیته ماراتن منصوب کرده بود. زمان اعزام به تورنمنت دبی از داوری خواستم تا سه نفر از دوندگان بانو را به این تورنمنت اعزام کنیم. پریسا عرب خیلی در این سال‌ها زحمت کشید و می‌خواستم در کنار مردان، دوندگان بانو هم راهی این تورنمنت شوند.

وی افزود: اما داوری موقع اعزام بانوان را حذف کرد و من از آنها دفاع کردم و حتی گفتم که هزینه اعزام بانوان را با حامی مالی می‌دهم. داوری هم دستور داد تا من را از دبیری کمیته بردارند و حتی اجازه نداد با تیم به دبی بروم. او به من تهمت اخلاقی زد و از او شکایت کردم. دو سال تیم ملی با هزینه‌های حامی مالی که من آوردم، راهی مسابقات می‌شد و من سال گذشته ۴۳ نفر را برای اولین بار به مسابقات ماراتن دبی فرستادم. امسال در لیگ دوومیدانی ۱۰۰ میلیارد تومان حامی مالی آوردم.

مربی تیم ماراتن عنوان کرد: دوومیدانی ایران مُرده است. افشین داوری تمامی کسانی که باید به او رای دهند را دور خود جمع کرده است. فدراسیون به جای اینکه در بخش تیمی ثبت نام کند در بخش انفرادی ثبت نام کرد. این سه نفری که به مسابقات اعزام شدند شاگردان من هستند. دو روز مانده به اعزام یک دست گرمکن پلاستیکی به آنها دادند. من در این مدت ۱۰ میلیارد تومان هزینه اردوهای تیم ماراتن کردم. داوری به من فشار می‌آورد که ۵۰ نفر را به اردو نیاورم و می‌گفت تنها سه نفر را به اردو بیاورم و دوندگان را پررو نکنم. داوری تنها به دنبال انتخابات است.

وی ادامه داد: فردی را با تیم فرستادند که دونده ۲۰۰ متر بود و در عمرش دوی ماراتن نرفته است. آنها سجاد مرادی اسطوره و قهرمان دوومیدانی را حذف کردند. وی نفراتی را در فهرست چید تا برای او رای بیاورند. داوری تمامی هیئت‌ها را حذف می‌کند و نفرات خود را می‌آورد. ۲۰ هزار دلار از بین رفت زیرا ما می‌توانستیم برای اولین بار قهرمان شویم. یکی از دلایلی که داوری در بخش تیمی اجازه نداد تا دوندگان ما شرکت کنند این بود که می‌ترسید که دوندگان نتیجه‌ای کسب نکنند و نزدیک انتخابات به عملکرد وی ایراد بگیرند.

شیرقوی یادآور شد: جعفر مرادی را برای این تورنمنت آماده کردم و او را یکماه پیش به برلین فرستادم و توانست رکورد ایران را بزند. در تورنمنت دبی به دوندگان حتی پول توجیبی ندادند و پول نداشتند یک آب معدنی بخرند. داوری دوست خود خسرو شیری مسئول بین‌الملل فدراسیون را همراه تیم فرستاد و سرپرست و مربی را به این تورنمنت اعزام نکرد.

وی گفت: دوندگان ما بیکار هستند و شرایط مالی خوبی ندارند. حضور این افراد در فدراسیون باعث شده تا دوومیدانی بدبخت شود. منصور بیات که به تورنمنت دبی رفت کارگری می‌کند. انصاف نیست که با دوندگان ما چنین برخوردی کنند. اگر در بخش تیمی ثبت نام می‌کردند ۲۰ هزار دلار به دوندگان می‌رسید و ۵۰۰ میلیون تومان از دست رفت. آنها در این مدت سوء تغذیه گرفتند تا قهرمان شوند. دیروز یکی از دوندگان ما در دبی راهی بیمارستان شد. ۲۰ سال است که قهرمان ملی بودم و درد همه دوندگان را می‌دانم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha