۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85288291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکل املاک فاقد سند و گسترش شهر چوار در دستور کار قرار دارد

ایلام - ایرنا - فرماندار چوار با اشاره به مشکل بخش از مردم این شهر در زمینه ساخت و ساز به علت نداشتن سند ملک مربوطه، گفت: رفع مشکل املاک فاقد سند در این شهر با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

"ابراهیم یعقوبی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: روز گذشته نشستی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان چوار برگزار شد که در این نشست، مشکل تعداد از شهروندان چواری در خصوص املاک فاقد سند مطرح شد و مقرر گردید که با تعامل و همکاری این بنیاد، به زودی اقدامات مناسبی در راستای صدور سند این املاک انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهر چوار دارای جمعیتی زیر ۲۵ هزار نفر است، ابراز کرد: بنیاد مسکن بر اساس قانون در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، می تواند با اخذ شرایط لازم، همکاری و اقدامات ویژه ای را در خصوص صدور سند املاک این شهروندان به سرانجام برساند.

فرماندار چوار ابراز کرد: یکی از مشکلات املاک فاقد سند، عدم امکان استفاده از تسهیلات بافت های فرسوده برای نوسازی منازل مسکونی است و در صورتی که این املاک از سند برخوردار شوند می توانند از تسیهلات چهار میلیارد ریالی بافت های فرسوده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برخوردار شوند.

یعقوبی با اشاره به اینکه مشکل املاک فاقد سند در این شهر مربوط به سالیان گذشته تا کنون است، ابراز کرد: در این راستا تلاش شده است که با همکاری مسئولان استان و دستگاه های اجرایی این مشکل مردم شهر چوار برطرف شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بافت قدیمی شهر چوار و هم‌چنین تازه تاسیس بودن این شهرستان، مردم این شهر در خصوص ساخت و ساز همواره با مشکل مواجه هستند، ابراز کرد: اراضی محدوده کلانتری چوار، جاده پتروشیمی، جهاد سازندگی و سپاه ناحیه شهرستان اماکن پرتقاضا برای سکونت و ساخت و ساز در این شهر هستند که بایستی با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و تعریف محله‌های جدید، شرایط برای ساخت و ساز برای مردم فراهم شود.

یعقوبی بیان کرد: در روزهای آینده نشستی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر چوار و صاحبان این اراضی در راستای رفع مشکل املاک فاقد سند برگزار خواهد شد.

فرماندار چوار با اشاره به اینکه تا کنون ۴۰۰ نفر نیز در این شهرستان متقاضی استفاده از طرح ملی نهضت مسکن شده اند، گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲ قطعه زمین مربوط به دانشگاه ایلام(۲۴ هزار مترمربع) و جهاد قدیم ( سه هزار متر مربع) در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز فرایند استعلام های مربوط به متقاضیان در دست اقدام بوده و تلاش خواهد شد که بر اساس وضعیت و متراژ زمین های موجود، طراحی های لازم برای آغاز فرایند ساخت و ساز طرح ملی نهضت مسکن انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha