هشدار دیپلماتهای واشنگتن به دولت بایدن درباره خشم فزاینده جهان عرب علیه آمریکا

نیویورک- ایرنا- دیپلمات های آمریکایی در کشورهای عربی به دولت جو بایدن درباره خشم فزاینده جهان عرب علیه واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه به دلیل حمایت از رژیم اسرائیل هشدار داده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیام‌های سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی که شبکه خبری سی ان ان به آنها دست یافته است، حمایت بی چون و چرای دولت جو بایدن از اسرائیل خشم کم سابقه ای را در میان کشورهای عربی بر انگیخته است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا گزارش داد دولت بایدن هشدارهای جدی از دیپلمات‌های خود در کشورهای عربی دریافت کرده است که نشان می‌دهد حمایت بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ ویرانگر این رژیم علیه غزه، موجب شده است تا «محبوبیت آمریکا در میان یک نسل کامل از مردم در کشورهای عرب از بین برود.»

دیپلمات‌های آمریکایی عمیقا نگران «خشم فزاینده» علیه ایالات متحده آمریکا در جهان عرب از زمان آغاز جنگ در غزه هستند.

در یکی از این پیام‌ها، سفارت آمریکا در عمان اعلام کرده که آمریکا جنگ ارسال پیام را به شدت باخته است. سفارت آمریکا در مسقط در پیام خود گفته که این ارزیابی را در گفت‌وگو با مجموعه وسیعی از منابع مورد اعتماد در عمان به دست آورده و متوجه شده است که عمانی‌ها آمریکا را مسئول مادی و اخلاقی «جنایات جنگی» رخ داده در غزه می‌دانند.

سی ان ان همچنین به پیام دیگری از سفارت آمریکا در مصر اشاره می کند در آن به یک مقاله در یک روزنامه رسمی مصری اشاره شده مبنی بر اینکه «بی رحمی و قساوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بی توجهی به فلسطینی‌ها از تمامی رؤسای جمهور پیشین آمریکا پیشی گرفته است.»

پیام‌های سفارتخانه‌ها به نهادهای مختلف دولتی در آمریکا از جمله شورای امنیت ملی، آژانس اطلاعات مرکزی، دفتر فدرال و دیگر نهادها ارسال شده است تا آنها را از خشمی که در خاورمیانه علیه آمریکا وجود دارد، آگاه کنند.

در روزهای اخیر، متحدان آمریکا در جهان عرب خشم عمیق خود را از بحران انسانی در غزه آشکار کرده اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آخر هفته گذشته در نشستی که با حضور وزیر خارجه اردن و دیپلمات های ارشد مصر، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و سازمان آزادیبخش فلسطین برگزار شد، شرکت کرد.

در این اجلاس، رهبران عرب خواستار آتش بس فوری در غزه شدند در حالی که بلینکن مخالفت ایالات متحده را تکرار و استدلال کرد که این به حماس فرصت می دهد تا دوباره سازماندهی شود و حمله دیگری به اسرائیل انجام دهد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: اسرائیل هر روز یک «وقفه» ۴ ساعته حملات را اجرایی خواهد کرد. اسرائیل به ما گفته است که در طول این ۴ ساعت که از امروز آغاز می شود، حملاتی در این مناطق نخواهد بود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا همچنان در این لحظه از آتش بس در غزه حمایت نمی کند.

این مقام کاخ سفید گفت ایالات متحده آمریکا از این تحول استقبال می کند و «وقفه ها» را اقدامی در مسیر صحیح می داند.

جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

به گزارش ایرنا، گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha