نهایت دقت در آزمون استخدامی و جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان انجام شده است

بندرعباس - ایرنا - رییس مرکز توسعه، بهسازی و ارتقای توانمندی سرمایه انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: در آزمون استخدامی امسال و جذب دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان با تشکیل کمیته ارزیابی دقیق، گزینش همکاران با نهایت دقت انجام شده است و کسانی به حوزه تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده اند که در تمام حوزه‌ها سرآمد هستند.

به گزارش ایرنا از آموزش و پرورش هرمزگان، عباس نجار عصر جمعه در آیین استقبال از نومعلمان ماده ۲۸ جدیدالاستخدام در استان هرمزگان افزود: معلمان رسالت خطیر و ارزشمندی را برعهده دارند و باید در راستای تحقق بخشی به سند تحول بنیادین، دانش آموزانی را پرورش دهند که به تمام فضایل اخلاقی همچون خلاقیت، هوش بالا و شجاعت مجهز باشند و به عنوان نمونه‌ای کامل از انسان آراسته به کرامات انسانی آینده کشور را به شکل مطلوبی رقم بزنند.

وی معلمان در راستای تحقق بخشی به سند تحول بنیادین باید دانش آموزانی خلاق و شجاع را تربیت کنند، ادامه داد: در آزمون استخدامی امسال و جذب دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان با تشکیل کمیته ارزیابی دقیق، گزینش همکاران با نهایت دقت انجام شده است و کسانی به حوزه تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده اند که در تمام حوزه‌ها سرآمد هستند؛ زیرا معلم برای پرورش نسلی آکاه ابتدا باید خود دارای ویژگی های همچون خلاقیت، بصیربودن و آگاه بودن باشد تا بتواند به نحوی شایسته عمل کند.

معلمان بهترین الگوی رفتاری تربیتی برای دانش آموزان هستند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به اینکه معلمان بهترین الگوی رفتاری تربیتی برای دانش آموزان هستند. گفت:

احسان کامرانی بیان کرد: مهم ترین وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده، بر عهده معلمان است، معلمان باید بتوانند امانت هایی که در دستشان است را خوب پرورش دهند تا نسلی متعهد و موفق داشته باشیم.
وی، معلمی را شغل انبیا دانست که کاری بسیار ارزشمند است که سعادت خدمت در این عرصه، نصیب هرکسی نخواهد شد.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: اولویت اصلی استاندار هرمزگان، توسعه آموزش و پرورش استان است که به همت مدیرکل آموزش و پرورش در حوزه هنرستان‌های جوار صنایع در کشور جایگاه نخست را تصاحب کرده‌ایم.

معلمان از اثرگذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند
مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین گفت: فرهنگیان باید به کسوت معلمی خود افتخار کنند؛ چرا که یکی از اثرگذارترین گروه‌ها در میان اقشار مختلف هستند که هر چقدر جایگاهشان والاتر و نهادمندتر باشد، جامعه هدف و سایر بخش‌ها، فرهیختگی خودش را از آنان خواهد گرفت.

محمد قویدل ادامه داد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه جذب معلمان صورت گرفته است و استان هرمزگان در مقایسه با سال گذشت در پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، رشد صد درصدی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه استخدام ماده ۲۸ معلمان نیز رشد چشمگیری داشته است که در طی سال‌های اخیر بی سابقه و درخشان بوده است.
در این آیین از خانواده شهید حسن طالبی و نومعلمانی که در مسابقات علمی، فرهنگی و قرآنی حایز رتبه های برتر بودند با اهدای لوح تجلیل شد و در پایان معلمان به صورت دسته جمععی، سوگندنامه معلمان را قرائت کردند.

نهایت دقت در آزمون استخدامی و جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان انجام شده است

بر اساس نتیجه آزمون استخدام آموزگاری که در شهریورماه اعلام شد، ۲۹۶ آموزگار آموزش ابتدایی و استثنایی در استان هرمزگان پذیرفته شدند و باتوجه به کمبود معلم، ۱۷۵ نفر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش و در کلاس‌های درس حضور دارند.

از طریق آزمون دبیری و هنرآموزی نیز بیش از ۲۰۰ نفر معلم جذب شدند و نزدیک به ۱۵۰ نفر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد و به مدارس استان راه پیدا خواهند کرد.

همچنین ۷۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز در حال حاضر در مدارس مشغول آموزش هستند.

در سال تحصیلی جدید ۴۳۰ دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی راهی کلاس درس شدند که ۲۸ هزار معلم تدریس دانش آموزان را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha