۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85285962
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس تل آویو از تجمع ضدجنگ در اراضی ۴۸

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85285962
هراس تل آویو از تجمع ضدجنگ در اراضی ۴۸

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی به شدت با هرگونه مخالفت با جنگ وحشیانه خود در اراضی ۴۸ مخالف است و در این راستای شماری از رهبران را ربوده است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، همزمان با برگزاری تجمع ضد جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، پلیس این رژیم شماری از شخصیتهای اراضی ۴۸ از جمله «محمد برکه» رئیس کمیته عالی پیگیری اعراب فلسطینی ۴۸ را بازداشت کرده است.

نظامیان صهیونیست، محمد برکه عازم شهر «ناصره» برای شرکت در تظاهرات ضد جنگ بود را بازداشت کردند.

همچنین «سامی ابوشحاده» رئیس تجمع ملی دموکراتیک و «حنین زغبی» عضو سابق کنیست و« یوسف طاطور» و برخی شخصیت های دیگر بازداشت شده اند.

«امجد شبیطه» دبیر حزب جبهه دموکراتیک صلح و برابری اعلام کرد: بازداشت او مانند ربودن بود زیرا او در خودرو خود قرار داشت و یک خودرو شخصی و نه ماشین پلیس، جلو او را سد کرد. نیروهای پلیس از آن خودرو شخصی پیاده و او را باخود بردند.

همزمان پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که بازداشت محمد برکه به سبب اقدام غیرقانونی او در برگزاری تظاهراتی بوده که به امنیت ضربه می‌زند.

از سوی تجمع ملی دموکراتیک به دنبال این بازداشت ها بیان کرد: این حملات وحشیانه و غیرقابل توجیه علیه برگزاری تجمع ضد جنگ اقدام خطرناکی و اقدامی برای خفه کردن هرگونه مخالفت ضد جنگ است.

در این بیانیه آمده است: این جنگ که هزاران غیرنظامی از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان را قربانی می‌کند، نباید ادامه داشته باشد. سیاست بستن دهان و خاموش کردن فریادها علیه اعراب اراضی ۴۸ راه به جایی نخواهد برد و هرگز سبب نمی‌شود که ما از موضع انسانی و اخلاقی علیه جنگ و جنایات غیرانسانی علیه غیرنظامیان و افراد بی گناه دست برداریم.

این در حالی است که در سایه ممانعت تل آویو از برگزاری تظاهرات جنگ از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی ۴۸، امروز ساعت یازده قبل از ظهر به وقت محلی قصد برگزاری تجمع ضدجنگ در میدان العین در ناصره را داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha