۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85285270
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیروزی وراث مارادونا در دعوی حقوقی بر سر نام تجاری اسطوره آرژانتین

تهران- ایرنا- وراث اسطوره فقید فوتبال آرژانتین در دعوی حقوقی با وکیل سابق وی بر سر استفاده از نام تجاری مرد جاودانه آلبی‌سلسته، برنده شدند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، دادگاه عالی اروپا اعلام کرد که شرکت «ساتویکا» که به وکیل سابق دیگو آرماندو مارادونا، ستاره فقید آرژانتین متعلق است، حق استفاده از نام تجاری اسطوره آلبی‌سلسته را ندارد.

براساس این حکم، وراث مارادونا در دعوی حقوقی درباره استفاده از نام تجاری وی برنده شدند.

مارادونا در سال ۲۰۰۸ نام تجاری خود در اتحادیه اروپا را برای استفاده روی لباس، کفش، صنایع گردشگری و فناوری اطلاعات به ثبت رساند. پس از درگذشت او در سال ۲۰۲۰،شرکت استاویکا ار اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا(EUIPO) خواست تا بر مبنای سندی به تاریخ سال ۲۰۱۵، نام تجاری مارادونا را به این شرکت منتقل کند؛ ظاهرا مارادونا در سال ۲۰۱۵ با امضای این سند، اجازه استفاده تجاری استاویکا از این نام را صادر کرده بود. در ادامه نیز وراث مارادونا از این نهاد خواستند تا این انتقال را باطل کند.

اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا پارسال در حکمی اعلام کرد که استاویکا اسناد موید انتقال نام تجاری به این شرکت را ارائه نکرده است و رد نتیجه این شرکت پرونده را به دادگاه عالی اروپا در لوکزامبورگ برد.

این دادگاه نیز اعلام کرد که اسناد ارائه شده، به طور رسمی مالکیت این شرکت بر نام تجاری مارادونا را تایید و توجیه نمی‌کند. همچنین مرد آرژانتینی پیش از ارائه درخواست ثبت نام تجاری درگذشت و استاویکا اسناد دیگری نیز برای ارائه ندارد. استاویکا می‌تواند در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درخواست تجدیدنظرخواهی بدهد.

مارادونا که از محله‌های فقیرنشین بئونوس آیرس به شهرت جهانی رسید، تیم ملی آرژانتین را در سال ۱۹۸۶ به قهرمانی جام جهانی رساند و به جایگاهی برجسته و نمادین همچون چگوارا و اِوا پرون، رئیس جمهور اسبق آرژانتین و مادر معنوی عدالتخواهان این کشور رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha