رویکرد دیوان محاسبات مچ گیری نیست

تبریز-ایرنا- مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی گفت: دیوان محاسبات نه به عنوان مچ گیری که برای ممانعت از بروز هر گونه تخلف مالی در دستگاه های اجرایی همراه و همیار تمام سازمان‌ها و ادارات دولتی است.

به گزارش ایرنا، « محمدرضا کردلو » روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان، افزود: بر همین اساس هدف محوری و مهم این مجموعه جلوگیری از حیف و میل بیت المال توسط دستگاه های اجرایی است.

وی وظایف دیوان محاسبات را وسیع و حساس خواند و اظهار کرد: بررسی جریان های مالی و اموال عمومی ادارات و سازمان ها یکی از این وظایف است تا از حیف و میل بیت المال در دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.

کردلو ادامه داد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در راستای توسعه همکاری با دیوان محاسبات با نشست متعدد با کارشناسان دیوان محاسبات تعامل بیشتر و همکاری بهتری را آغاز کرده است و امیدواریم این روند تداوم یابد و تقویت شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به تنوع و تعدد خدمات این اداره کل، اعتبارات آن را ناکافی دانست.

« یحیی شیری پور » گفت: اعتبارات و نیروی انسانی باید متناسب با وظایف و خدمات دستگاه های اجرائی باشد و کمبود و ناکافی بودن هر کدام از اینها می تواند خدمت رسانی را دچار مشکل کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر دیوان محاسبات و سایر دستگاه های موثر در تصمیم گیری های کلان استانی، اعتبارات به حق و کافی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم از سوی دامپزشکی جذب شود.

دیوان محاسبات کشور نهادی نظارتی است که تحت نظر مجلس شورای اسلامی به اجرای دقیق قانون بودجه، نظارت می کند و در انجام این وظیفه تمامی حساب ها، دخل و خرج ، نحوه هزینه بودجه و استفاده در محل تعیین شده را زیر ذره بین خود قرار می دهد و اقدامات لازم در جهت مجازات افراد متجاوز از حدود قانون را انجام می دهد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha