۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85283087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری ملایر در مسیر اجرا

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبر: 85283087
۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری ملایر در مسیر اجرا

همدان- ایرنا- یکسال از تشکیل کارگروه تحول اقتصادی شهرستان ملایر می‌گذرد و امروز نقشه راه توسعه و پیشرفت جهان شهر ملایر با تهیه و تدوین "اطلس جامع سرمایه‌گذاری" ترسیم شده است.

به گزارش ایرنا؛ ملایر با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در حوزه‌های مختلف، در مسیر جهش و تحول قرار گرفته و بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع دستی و مسکن به عنوان پیشران‌های اقتصادی در این منطقه زرخیز و مستعد فراهم است.

درست اوایل آبان‌ماه سال گذشته بود که فرماندار ویژه ملایر مدیران دستگاه‌های اجرایی را به خط کرد تا هر چه ظرفیت نهفته و مستعد در حوزه سرمایه‌گذاری این شهرستان وجود دارد را احصا و شناسایی و با اجرایی شدن پروژه‌های پیشنهادی، گام‌های تحولی در جهان شهر ملایر برداشته شود.

در همین راستا با محوریت شهرداری ملایر، کار تهیه و تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری به یک شرکت مهندسی سپرده شد و با گذشت یکسال از اجرای این طرح بزرگ اقتصادی، امروز از اطلس جامع سرمایه‌گذاری این شهرستان رونمایی و ۵۰ فرصت برای سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌های ملایر شناسایی و معرفی شد که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند.

در اطلس جامع سرمایه‌گذاری ملایر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مستعد ملایر در هفت حوزه همچون گردشگری، تفریحی و ورزشی، کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگی، تجاری و مسکونی طی سه مرحله شناخت، بیزینس پلان و پیشنهادی ارائه شد که ۲ بسته ویژه با موضوع "مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر" و "مرکز دیپلماتیک شهرداری" تهیه شد.

در اطلس جامع سرمایه‌گذاری ملایر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مستعد ملایر در هفت حوزه همچون گردشگری، تفریحی و ورزشی، کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگی، تجاری و مسکونی طی سه مرحله شناخت، بیزینس پلان و پیشنهادی ارائه شد که ۲ بسته ویژه با موضوع "مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر" و "مرکز دیپلماتیک شهرداری" تهیه شد.

طبق گزارش شرکت مشاور، پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، مسکونی، گردشگری، تفریحی و ورزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان و تجاری شناسایی و معرفی شد که بیشترین پروژه‌ها در بخش تجاری است و تمام این ۵۰ پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری، قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی دارند.

مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر در اطلس سرمایه‌گذاری ملایر، بسته ویژه سرمایه‌گذاری است که با مدل‌های جهانی بررسی شده و اجرای این اَبَر پروژه اقتصادی، سرمایه‌ای بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده و اولویت با سرمایه‌گذاران بومی است.

بدون شک یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی این دست پروژه‌ها، تامین زمین و مجوز است که شهرداری ملایر زمین این پروژه اقتصادی را تامین و مجوزهای لازم را ارائه می‌کند.

شهرستان ملایر جزء یک درصد شهرهای ایران است که دارای ۲ برند جهانی در زمینه انگور و مبلمان منبت است و کیفیت زیستی بالایی دارد و با اجرای مرکز تجارت بین‌الملل مبل و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، چشم‌انداز روشنی پیش‌روی این شهرستان قرار می‌دهد و یک چتر بزرگ روی صنعت مبلمان منبت پهن خواهد کرد.

۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری ملایر در مسیر اجرا

ایده‌پردازی؛ تکلیف مدیران برای سرمایه‌گذاری

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در نشست ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اطلس سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار داشت: برای توسعه و تحول ملایر باید به سمت انجام کارهای جدید و راه‌های نرفته برویم.

"سلمان اسماعیلی" با اشاره به تشکیل کارگروه تحول اقتصادی ملایر از یکسال گذشته و تشکیل کمیته‌های زیرمجموعه این کارگروه، افزود: در این کارگروه از دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و شهرداران این شهرستان خواسته شد فرصت‌های مستعد و نهفته سرمایه‌گذاری را در حوزه خود شناسایی و معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ملایر در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: هنوز آنگونه که باید، نتوانستیم این امکانات و ظرفیت‌ها را بازگو و تعریف کنیم.

فرماندار ویژه ملایر: برخی ادارات اولویت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند و از هر چیزی که می‌شود پول و سرمایه برای شهرستان کسب کرد و تاکنون آرزوی آن را داشتید، باید شناسایی و به همراه اطلاعات لازم به شرکت مشاور ارائه دهید.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه برخی ادارات اولویت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند، خطاب به مدیران تاکید کرد: از هر چیزی که می‌شود پول و سرمایه برای شهرستان کسب کرد و تاکنون آرزوی آن را داشتید، باید شناسایی و به همراه اطلاعات لازم به شرکت مشاور ارائه دهید.

اسماعیلی مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر را پروژه‌ای عظیم در راستای توسعه این هنرصنعت برشمرد و گفت: مشابه این مرکز می‌توان در سامن برای ترشی و شوری، در زنگنه برای آلبالو، در جوکار برای مبل و منبت و در اسلامشهر آق‌گل و ازندریان برای خیاطی و پوشاک اجرایی کرد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه مرواربافی مختص ملایر است، اما تاکنون برای معرفی و توسعه این هنرصنعت کار نشده و حتی یک فروشگاه فروش محصولات مُروار در شهر نداریم و باید برای معرفی این برند ملی و گردش مالی هر چه بیشتر آن تلاش کرد.

فرماندار ویژه ملایر ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اظهار داشت: شهرداران در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه سرمایه‌گذاری ایده‌پردازی و به شرکت مشاور ارائه کنند و هر چیزی که برای ملایر پول می‌آورد، باید به سند تبدیل شود.

اسماعیلی بیمارستان گوراب را یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و ادامه داد: برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیّرساز گوراب، هیچ راهی جز خصوصی‌سازی نداریم.

وی ملایر را در حوزه توریسم سلامت نیز مستعد دانست و گفت: پروژه نهضت ملی مسکن ملایر نیز یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است که در فاز نخست به وسعت ۵۱۵ هکتار در قالب ۲ شهرک ایمان و امید اجرایی خواهد شد.

۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری ملایر در مسیر اجرا

اولویت ما در فرصت‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران بومی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه ملایر نیز خاطرنشان کرد: فرماندار در بدو ورود در اولین جلسه شورای اداری، حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و این شهرستان باید توسعه قابل قبولی در ابعاد مختلف اقتصادی داشته باشد.

"داریوش صفاری" تاکید کرد: ملایر ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که بهتر از قبل می‌تواند راه پیشرفت آن را هموار کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شهردار و معاونان او و دعوت از صاحب‌نظران و سرمایه‌گذاران زیادی در جلسات، افزود: ضمن استفاده از نظرات، از آنها درخواست کردیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ملایر را از دیدگاه خود بررسی و نقاط ضعف و قوت را احصا کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر با بیان اینکه امروز با تهیه اطلس جامع سرمایه‌گذاری ملایر این اتفاق افتاد و مشکلات نیز احصا شد، ادامه داد: این مشکل که چرا ملایر با وجود تردد سالانه بیش از ۲۰ هزار زائر و مسافران و گردشگران بی‌شمار، هنوز مقصد گردشگری نیست، بررسی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی احصا و معرفی شد.

معاون فرماندار: ایجاد یک بازار بزرگ مبل برای ملایر ضرورتی جدی است و وجود بیش از پنج هزار کارگاه فعال و اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر در این هنرصنعت و تولید بیش از ۳۵ درصد تولیدات مبل و منبت کشور، بازار مبل و منبت آن نیز باید نسبت به کشور متفاوت باشد.

صفاری ایجاد یک بازار بزرگ مبل را برای ملایر ضرورتی جدی برشمرد و گفت: وجود بیش از پنج هزار کارگاه فعال و اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر در این هنرصنعت و تولید بیش از ۳۵ درصد تولیدات مبل و منبت کشور، بازار مبل و منبت آن نیز باید نسبت به کشور متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه احداث مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر توسط شرکت مشاور برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: علاوه بر این پروژه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ملایر وجود دارد تا بتوانیم توسعه اقتصادی همه‌جانبه را در این شهرستان رقم بزنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر بیان کرد: در گام اول به دنبال این هستیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و احصا پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری توسط شرکت مشاور، سرمایه‌گذار بومی جذب کنیم و در گام بعدی در صورت عدم استقبال سرمایه‌گذار بومی، از سرمایه‌گذاران سایر شهرها استفاده کنیم.

صفاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست: برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معرفی شده مشارکت و یا نسبت به معرفی و توصیه به سرمایه‌گذاری از صاحبان سرمایه اقدام کنند.

وی این امیدواری را به سرمایه‌گذاران داد که پروژه‌ها به طور کامل توجیه اقتصادی، فنی و مالی دارند و به طور قطع افرادی هم که در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، سود لازم را خواهند برد.

۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری ملایر در مسیر اجرا

شهردار ملایر نیز اجرای مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر را یک پروژه عظیم با ساختار دقیق و قدرتمند دانست که در ورودی همدان به ملایر از سمت دریاچه کوثر احداث خواهد شد.

"مجید فرجی" افزود: اطلس سرمایه‌گذاری ملایر برای نخستین بار توسط شرکت مهندسان مشاور نقش و اندیشه مبنا تهیه و تدوین شده و به عنوان یک سند جامع و کامل از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان برای سال‌ها ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ برای نخستین بار مرکز تجارت بین‌الملل مبل ملایر رونمایی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اطلس جامع سرمایه‌گذاری با ۵۰ فرصت توجیه‌پذیر شهرستان ملایر ارائه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha