۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85282128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف روند کسری بارش در همدان پس از ۳۰ ماه

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85282128
توقف روند کسری بارش در همدان پس از ۳۰ ماه

همدان-ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان همدان گفت: بدنبال بارش های قابل توجه یک هفته اخیر، استان همدان از حیث کسری بارش، بعد از حدود ۳۰ ماه به شرایط نرمال و طبیعی نزدیک و روند کاهشی متوقف شد.

حسین عابد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بارندگی سال زراعی جاری اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) کشور ۱۰.۴میلی‌متر بارش دریافت کرده که نسبت به بلند مدت ۲۲ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد که طی این مدت استان همدان ۲۸.۱ میلیمتر بارش را کسب کرده که نسبت به بلند مدت کمتر از چهار میلی متر کاهش بارش را ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط استان از نظر کسری بارش، بعد از حدود ۳۰ ماه به شرایط نرمال نزدیک شده است،ادامه داد: سامانه بارشی که از سه شنبه هفته قبل وارد استان شده بود در مدت ۱۲۰ ساعت فعالیت خود در استان باعث بارشی هایی متناوب باران و رگبار باران و رعدو برق شد و درنتیجه این نزولات آسمانی به بارندگی ۲۵ میلی متر (میانگین در پهنه استان) منجر شد.

مدیر کل هواشناسی استان همدان یادآور شد: بیشترین بارش اندازه گیری شده در ۱۰۰ ایستگاه پایش اداره کل هواشناسی استان مربوط به شهرستان نهاوند و بهار و تویسرکان بوده است.

این مسوول گفت: در سامانه بارشی اخیر، بیشترین بارش اندازه گیری شده در ۱۰۰ ایستگاه پایش اداره کل هواشناسی استان مربوط به شهرستان های نهاوند و بهار و تویسرکان بوده است.

عابد ادامه داد: به دلیل سرد بود این سامانه جوی، مردم همدان در صبح یکشنبه (۱۴ آبان) شاهد سفید پوش شدن ارتفاعات استان بخصوص الوند شدند.

وی اظهار کرد: برای اطلاع رسانی از شرایط این سامانه بارشی، اداره کل هواشناسی استان امروز دوشنبه هشدار زرد صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha