سخنگوی شورای شهر: اجرای راسته‌های فرهنگی باید موجب ارتقای زیست اجتماعی مردم شود + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است طراحی و اجرای راسته‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که به ارتقای سطح زندگی و زیست مردم منجر شود.

علیرضا نادعلی روز دوشنبه درباره ایجاد راسته های فرهنگی و تجربیات گذشته درباره این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: هر طرحی باید با پیوست اجتماعی و نگاه فرهنگی همراه باشد تا مردم را معطل نکند و آخر هم به طرح اولیه رجوع کنیم.

وی افزود: راسته‌ها و گذرهای فرهنگی مختلفی را می توان در تهران ایجاد و طراحی کرد اما باید در نظر گرفت که گاهی اوقات انجام شدن یا منتفی شدن این طرح خیلی متفاوت نیست و یا اجرای آن نتایجی که می‌خواهیم در بر نداشته باشد.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، تغییرات و ایجاد راسته‌های فرهنگی در تهران ممکن است هزینه‌هایی هم برای مردم، عابران و کسبه ایجاد کند و تجربیات گذشته نشان می‌دهد که باید در طراحی راسته‌ها به نحوی اقدام کرد که زیست اجتماعی مردم ارتقا پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه تجربه‌های ناموفق خیابان ۱۷ شهریور و میدان امام حسین(ع) را در گذشته داشته ایم و امروز ناگزیر از بازگشت به نقطه اولیه این طرح‌ها شده‌ایم.

راسته های فرهنگی طرحی بود که از سالهای پیش در شهرداری تهران کلید خورد؛ با ایجاد میدانگاه در سال 91 بجای میدان امام حسین(ع) عملا این میدان قدیمی تهران از چرخه تردد خودروها خارج شد و علاوه بر مشکلات ترافیکی در چند دوره کسبه دور این میدان گلایه های خود را نسبت به کاهش مشتری به مسئولان وقت و البته دوره های بعد مدیریت شهری اعلام کردند.
راسته 17 شهریور هم از دیگر طرح هایی بود که با سنگ فرش کردن ان عملا مشکلات زیادی ایجاد شد و در دوره پیش شهرداری مجبور به دوباره اسفالت کردن این محور شد.

نادعلی درباره طرح راسته فرهنگی که قرار است از تقاطع کارگر و بلوار کشاورز شروع و به لانه جاسوسی ختم شود، گفت: این موضوع هنوز مصوب نشده و در کمیسیون‌های مشترک شورا در حال بررسی است اما پرداختن به راسته‌های فرهنگی موضوع اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

وی یادآور شد: شخصیت واحد و مشترک بین مسیرهای جدید ایجاد راسته فرهنگی نمی‌بینیم و باید در سه کمیسیون مشترک شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون‌های دیگر شورا نظرات را بررسی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha