۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85281433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان به بهانه  درگیری احتمالی با روسیه توان نظامی خود را تقویت می‌کند

تهران-ایرنا- یک تارنمای انگلیسی فاش کرد دولت لهستان به دلیل نگرانی از احتمال درگیری با روسیه در آینده، به شکل پویایی در حال تقویت توان نظامی این کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای اکسپرس گزارش داد: لهستان در حال ارتقای توان نظامی خود با تسلیح و جذب هزاران سرباز بیشتر برای تبدیل شدن به قدرتمند ترین ارتش در اروپا است.

این رسانه افزود: ورشو، ذخایر بزرگی از تانک ها و سلاح های دوران شوروی سابق را بعد از حمله روسیه، به اوکراین تحویل داد.

به ادعای این روزنامه، این اقدام نه تنها به اوکراین برای جبران خسارت های جنگی کمک کرد بلکه فرصتی را در اختیار لهستان قرار داد تا هزینه هنگفتی را صرف تجهیزات نیروهای مسلح خود با سخت افزارهای استاندارد ناتو کند. این امر می تواند در درگیری های فرضی در آینده، امتیازاتی را به نیروهای لهستانی اعطا کند زیرا روسیه با نوع و تاکتیک های تجهیزات بکار گرفته شده آشنا نیست.

اکسپرس نوشت: لهستان، سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت را از آمریکا خریداری کرده که می تواند مشکلاتی را برای نیروهای روسیه به بار آورد.

این رسانه انگلیسی مدعی شد افزایش تحریم های غرب علیه روسیه، احتمالا مسکو را با چالش تامین قطعات فناوری برتر برای جابجایی و یا بازسازی هوایپماهای جنگی خود -در صورت خسارت های قابل توجه به آنها- مواجه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، لهستان قصد دارد نیروهای زمینی خود را تا ۳۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد، چون هدف اصلی آن کسب برتری در رویارویی احتمالی با روسیه است اما با تمام این تلاش ها، تعداد سربازان این کشور از نیروهای مسلح روسیه بیشتر نخواهد بود.

ماریوش بلاشاک (Mariusz Błaszczak) وزیر دفاع لهستان به تازگی گفت که کشورش به دلیل نگرانی های امنیتی جدید به ایجاد شاخه جدیدی از ارتش نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش به افزاش تعداد سربازان لهستانی به ۳۰۰ هزار نفر نیاز دارد، تشریح کرد که شاخه نظامی جدید با خودروهای جنگی پیاده نظام بورسوک (Borsuk)، هویتزرهای ردیابی خودکششی کراب (Krab) و توپخانه موشکی تجهیز خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha