آقای دبیر کل سلام؛ صدای کودکان فلسطین را می‌شنوید؟

تهران - ایرنا - تعدادی از جوانان و نوجوانان ایران زمین، در دفاع از کودکان و نوجوانان نوار غزه در فلسطین طی نامه‌ای خطاب به آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار اعلام مواضع و کنشگری فعال این سازمان شدند.

به گزارش ایرنا، کشتار نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی که از این میان سه هزار و ۹۰۰ نفر را کودکان شامل می شوند، صدای اعتراض تمامی انسان‌های آزادی خواه را بلند کرده است، صدایی که این روزها حتی می توان از زبان کودکان و نوجوانانی که به وضعیت هم سن و سالان خود در غزه معترضند.

این اعتراض نسبت به وضعیت کودکان و نوجوانان نیز سبب شد تا عده ای از جوانان و نوجوانان ایران زمین که خود را داغدار کشتار هم سن و سالان خود در غزه می دانند، نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بنویسند و آن را در رسانه های مختلف منتشر سازند تا شاید گوش شنوایی برای حمایت از بیگناهان غزه پیدا کنند.

آقای دبیر کل سلام؛ صدای کودکان فلسطین را می‌شنوید؟

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
به دبیر کل سازمان ملل
از جوانان و نوجوانان داغدارایران زمین
جناب آقای گوترش
سالهای متمادی است که سازمان‌ملل‌متحد با داعیه تلاش برای حفظ صلح و امنیت جهانی در عرصه حقوق بین‌الملل، در حال کنش‌گری و فعالیت است. فعالیت‌ها و کنش‌گری‌هایی البته بر خلاف آنچه این سازمان بین‌المللی براساس آن شکل گرفته است.

از مهم‌ترین قواعد آمره‌ای که در حقوق بین‌الملل، جزء اصول اصلی و پذیرفته‌شده و مورد اتفاق تمامی کشورهای جهان است، اصول مربوط به قاعده حقوق بشردوستانه، حقوق جنگ و هم‌چنین قواعد حقوق بشری است. قواعدی که مسئولیت بین‌المللی متوجه کشور یا دولت‌هایی است که آن را به هر دلیلی نقض کنند.

اما در بررسی عملکرد سازمان‌ملل‌متحد و بازوان این سازمان، از جمله شورای‌امنیت، در خلال این سال‌ها، شاهد غلبه مسائل سیاسی و حفظ و ترجیح منافع مالی و نظامی کشورهای محدود در مقابل منافع و صلح جهانی هستیم. وضعیت امروز فلسطین و جنایات جنگی که در حال رخ‌دادن است، از آن دسته مواردی است که در طول تاریخ با استانداردهای دوگانه سازمان ملل متحد و جامعة جهانی مواجه شده است. اگر به عقب برگردیم و سابقه حضور منفعلانه و جانب‌دارانه شورای امنیت و شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد را واکاوی کنیم، خواهیم دید که فرسنگ‌ها با آن‌چه در زمینه حقوق بشر و صلح جهانی داعیه‌دار آن است، فاصله دارد.

در جنگ هشت ساله ایران و عراق، جنگی که با حضور غیرمستقیم و پشتیبانی تسلیحاتی چندین کشور اروپایی و آمریکا، یک جنگ تمام عیار نابرابر بود، جنگی که هزاران بمب شیمیایی بر سر غیرنظامیان و زنان و کودکان بی‌گناه فروریخت؛ عملکرد سازمان ملل پس از هشت سال چه بود؟

آقای دبیر کل سلام؛ صدای کودکان فلسطین را می‌شنوید؟

واکنش و عملکرد جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به ترورها و جنایات جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی، چه با ترورها و عملیات‌های خرابکارانه در تاسیسات صنعتی و اصلی ایران، چه جنگ‌ها و حملات مکرر به جنوب لنبان و نوار غزه چه بوده است؟

این سازمان به عنوان نهاد حافظ صلح و امنیت جهانی چگونه می‌تواند نسبت به نقض کنوانسیون‌ منع نسل کشی و ژنوسید درباره نسل‌کشی زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی سکوت کند؟

چطور میتوانید بی تفاوت از کنار این کشتار جمعی آن‌هم با سلاح‌های مخربی چون بمب‌های فسفری و بمباران بیمارستان‌ها و اطفال و زنان عبور کنید در حالی که تمامی عاملین مستقیم و غیرمستقیم این جنایت باید در دیوان بین المللی کیفری مورد محاکمه قرار بگیرند؟

چطور می‌توانید، چشمان خود را برابر نسل‌کشی رژیم غاصب اسرائیل ببندید؟ استفاده از سلاح‌های غیرمجاز توسط اسرائیل با کدام یک از قوانین حقوق جنگ سازگار است؟ کدام نهاد بین المللی باید به دنبال اجرای کنوانسیون‌های حقوق بشری باشد؟

مردم فلسطین با کدام منطق و انصافی از کم‌ترین نوع حقوق بشر بی بهره اند؟ آیا می‌توان حق تعیین سرنوشت را برای ملت فلسطین نادیده گرفت؟ آیا می‌توان حق حیات و حق برخورداری از امنیت را از مردم یک کشور سلب کرد؟

در زمانی که کشور بحرین جزئی از خاک ایران بود، تنها به سبب یک اعتراض کمیسر وقت سازمان ملل، برای مردم بحرین حق تعیین سرنوشت و جدایی را به رسمیت شناختید اما برای مردم بی‌گناه فلسطین این حق وجود ندارد؟

سازمان ملل متحد و جامعه جهانی تا چه زمانی می‌خواهد به این حقوق بشر دوگانه پایبند باشد؟

گزارش‌های متعددی که دبیرکل وقت سازمان ملل پیرو درخواست مجمع عمومی از وضعیت اجرای مقررات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سالهای قبل منتشر کرده، تماما نشان از ارتکاب نقض‌های فاحش اسرائیل نسبت به تعهدات خویش است.

امروز ما نیازمند ورود همه جانبه شما به مسئله فلسطین هستیم. حال که رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران بیمارستان ها و کشتار چندهزار کودک و زن غیرنظامی جنایات خود را به سر حد خشونت و وحشی‌گری رسانده است، وقت آن رسیده که جامعه جهانی واکنش جدی نشان بدهد.

شورای امنیت امروز باید این رژیم و سران آن را به پای میز محاکمه بکشاند و هرگونه حمایت مالی و نظامی از این رژیم، معاونت در جرم جنگی محسوب شده و مسئولیت بین المللی در برابر دادگاه بین المللی کیفری داشته باشد.

ما خواستار همکاری تمامی دولت‌ها در جهت توقف حملات نابرابر اسرائیل و سپس بررسی تمامی ابعاد مسئولیت و نقض قواعد حقوق بشری توسط این رژیم و محاکمه عاملان مستقیم و غیرمستقیم این جنایات هستیم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha