۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85280217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه عراق: منطقه با خطر جنگ مواجه است

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85280217
وزیر خارجه عراق: منطقه با خطر جنگ مواجه است

بغداد - ایرنا -  وزیر امور خارجه عراق درباره خطر وقوع جنگ در منطقه هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، « فواد حسین» امروز در هفتمین گردهمایی سفیران عراق در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور گفت: خطراتی وجود دارد که منطقه را به جنگ تهدید می کند.

وی افزود: منافع عراق و دور نگه داشتن کشور از جنگ، از اصول کار دولت است.

فواد حسین بر لزوم همکاری با کشورهای تاثیرگذار برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ضرورت برطرف شدن محاصره آن و بر موضع قاطع عراق در حمایت از مسئله فلسطین و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط خود آنها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه دولت و وزارت امور خارجه مسئول سیاست خارجی کشور هستند، اظهار داشت: دولت تقویت روابط با کشورهای همسایه را از اولویت های خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون توسعه همکاری ها با کشورهای عربی و منطقه ای، ایجاد یک دموکراسی سالم امکان پذیر نیست، افزود: سیاست خارجی ما توسعه سریع روابط با هند و چین را مد نظر دارد.

رئیس جمهور عراق : دولت بر توجه به روابط عراق با کشورهای جهان تاکید دارد

همچنین « عبداللطیف جمال رشید » رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه دولت این کشور با دقت و اشتیاق برای دور کردن کشور از سیاست های حاشیه ای تلاش می کند، گفت: برنامه دولت بر توجه به روابط عراق با کشورهای جهان تاکید دارد.

وزیر خارجه عراق: منطقه با خطر جنگ مواجه است

وی با اشاره به اینکه سطح روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی عراق با بسیاری از کشورها به دلیل سیاست های حکومت دیکتاتور مقبور که کشور را درگیر جنگ ها و مشکلات بی شماری کرد، دچار افت شده بود، افزود: عراق طی سال های گذشته به تحولات مهمی در زمینه روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف دست یافته است و موفق شده ایم افت روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی با بسیاری از کشورها را جبران کنیم.

رئیس جمهور عراق اظهار داشت: برنامه دولت که در ریاست جمهوری با جدیت روی آن کار کردیم و دولت نیز با دقت و دقت روی آن کار کرد بر توجه به روابط ما با کشورهای جهان تاکید دارد تا بتوانیم کشور را از سیاست های حاشیه ای دور کند.

وی افزود: تحقق منافع مشترک و احترام به حاکمیت کشورها اصل حاکم بر برنامه های دولت عراق است.

رشید اظهار داشت: دیپلماسی عراق توانست با استفاده از سیاست دموکراتیک کشور، روابط با بسیاری از کشورها را از سر بگیرد و فعال کند تا سنت همزیستی و همکاری بین کشور ما و دیگر کشورها حفظ شود.

وی با بیان اینکه "سیاست خارجی عراق بر پایه‌های همکاری استوار است تا از طریق گفت‌وگوی سازنده و اولویت دادن به منافع مشترک بر بحران‌ها غلبه کند و در حل بحران‌ها و کمک به ایجاد فضای صلح و همکاری مسالمت آمیز منطقه‌ای، مؤثر باشد"، افزود: همانطور که می بینید عراق با سال های قبل متفاوت است و امروز، دیگر این کشور همانند دوران دیکتاتور مقبور برای هیچ طرفی تهدید کننده نیست و منبع بحران‌ها نیست.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: بر این اساس، بسیاری از کشورها تمایل خود را برای پیشبرد بیشتر روابط با عراق و تقویت آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری و در هر جایی که امکان توسعه وجود داشته باشد، ابراز کرده‌اند .

رشید اظهار داشت که آنچه در حال حاضر به بهبود روابط کمک می کند، حفظ موفقیت بزرگ به دست آمده در وضعیت امنیتی و علاقه مندی دولت برای تحقق محیطی جذاب برای سرمایه گذاری و رفع موانع بوروکراتیک جهت سرمایه گذاران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha