دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی استان یزد برگزار شد+فیلم

یزد- ایرنا- دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی یزد روز جمعه با حضور جمعی از مردم و مسئولان به خصوص نوجوانان و جوانان در حسینبه روستای دهنو در بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که بیش از یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند بازی‌ها در بخش آقایان در رشته‌های بلند کردن، پرس و پرتاب سنگ، طناب کشی، چوب کشی، درنگ درنگ، چفته بازی، پرش طول، موشک آبی، ۲ صد متر(نوجوانان)، بادبادک و مچ اندازی و همچنین بانوان در رشته‌های طناب زنی، هفت سنگ مهارتی، حلقه زنی، یه قل دو قل، دارت و لیف بافی با هم رقابت کردند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل اجرای موسیقی زنده، پذیرایی با چایی آتیشی، شولی، توزیع شربت و لتیر و میان وعده بین شرکت کنندگان با استقبال مردم و میهمانان مواجه شد و تداوم اینگونه فعالیت‌های فرهنگی و بومی محلی مورد تاکید قرار گرفت.

" مهدی دهقان بنادکی " رییس اداره ورزش و جوانان یزد در گفت و گو با ایرنا یکی از برنامه‌های خوب برای جذب جوانان و نوجوانان و ایجاد نشاط در مناطق مختلف را برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی ذکر کرد که با همکاری مردم و مسئولان در این شهرستان ادامه خواهد یافت.

در شهرستان‌های یزد، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز، تفت، ابرکوه، خاتم ، مروست، بهاباد و بافق بازی‌های محلی زیادی رایج بود و هم‌اکنون برخی از بازی‌ها همچنان مورد توجه‌اند.

از مهمترین بازی‌های بومی محلی یزد می‌توان به ' الک دولک ' ، ' آسیاب به چرخ ' ، گرگم و گله می‏برم ' گردو بازی ' ، چوب بازی ' ، ' کامسد' (وسط بازی) ، طناب کشی ' ، ' هفت سنگ ' ، ' قایم موشک ' ، قول (سنگ) بازی ' ، عمو زنجیر باف ' ، ' قطار بازی ' و غیره اشاره کرد.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha