عین‌اللهی: بهترین مرکز سرطان شناسی کشور در سنندج مستقر است

سنندج- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه رئیس جمهور و در دور دوم سفر استانی دولت به کردستان رفته است با اشاره به خدمات دولت و نظام گفت که بهترین مرکز سرطان شناسی کشور اکنون در سنندج دایر و فعال است و در قروه کردستان هم پیشرفته‌ترین دستگاه «ام آر ای» راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله توسعه‌ای بیمارستان شهید بهشتی قروه اظهار کرد که اکنون نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد.

وی افزود: این پروژه‌های نیمه تمام با اولویت تکمیل می‌شوند و به بهره برداری خواهد رسید.

عین اللهی یادآور شد: در خصوص بیمارستان قروه نیز باید بیمارستان جایگزین از ابتدا ساخته شود و این مهم اعتبارهای بسیار زیادی نیاز دارد که با توجه به کلنگ زنی صورت گرفته، تلاش می‌شود این کار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مذاکره با استاندار و مسئولان استان برای جذب منابع مالی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم نشان دهیم دولت به سلامت مردم اهمیت می دهد، کارهای مهمی انجام گرفته است، به عنوان مثال یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ام آر آی در جهان که تولید سه ماه پیش است در قروه راه اندازی شده و این دستگاه می‌تواند تمام نیازهای قروه را برطرف کند.

عین اللهی به هزینه ۳۳۰ میلیارد ریالی برای این دستگاه ام آر آی اشاره کرد و گفت: خوشحالم که با کمک نیکوکاران، سه اتاق عمل به ۲ اتاق عمل قبلی بیمارستان قروه افزوده شده و این اتاق‌ها به تجهیزات استاندارد مجهز است.

وی با بیان اینکه بیمارستان قروه به بهترین دستگاه‌های چشم پزشکی مجهز است، ادامه داد: وزارت بهداشت نیازهای قروه و دیگر شهرهای استان را در بحث تجهیزات پزشکی برطرف می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: خانه بهداشت الله یاری امروز در قروه با ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه، افتتاح شد که بسیار ارزشمند است.

راه‌اندازی مرکز جامع خدمات شهری شماره چهار قروه با ۵۸ میلیارد ریال اعتبار، هزینه کرد ۴۵۰ میلیارد ریالی برای افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان قروه، بهره‌برداری از ۱۲ پروژه حوزه سلامت به ارزش یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از دستگاه توموتراپی و آنژیوگرافی بیمارستان توحید از دیگر مواردی بود که عین اللهی به آن اشاره داشت.

وی با بیان اینکه بهترین مرکز سرطان شناسی کشور در سنندج مستقر است، افزود: بیمارستان شهدای دهگلان دارای مشکلاتی از جمله غیرفعال بودن اتاق‌های عمل است که تلاش ما برطرف کردن آن است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha