امام جمعه زنجان: دانش‌آموزان میزان مطالعه خود را افزایش دهند

زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: دانش‌آموزان برای آگاهی بیشتر به مطالعه روی بیاورند همچنان که مقام معظم رهبری با تمام مشغله برای مطالعه کتاب اهمیت زیادی قائل هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و اعضای بسیج به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، افزود: آینده متعلق به دانش‌آموزان است و مدیران آینده از همین افراد انتخاب خواهند شد بنابراین باید برای پرورش و تربیت آنها به بهترین نحو اقدام کرد.

وی گفت: دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذارند و باید برای ساختن آینده از همین امروز تلاش کنند.

خاتمی با دعوت از دانش‌آموزان برای مطالعه بیشتر، گفت: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری مسئولیت ندارد اما ایشان برای مطالعه کتاب اهمیت زیادی قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه با آگاهی و مطالعه بیشتر به موضوعات تسلط بیشتری خواهیم داشت، افزود: باید با مطالعه بیشتر به فتنه دشمنان آگاه باشیم چون آنها خیرخواه ما نیستند و استقلال و عزت کشور را نشانه رفته‌اند.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان دلسوز کشور ما نیستند، اضافه کرد: کسانی که در ایران رشد کرده و به پیشرفت رسیده‌ اما به بیگانه پناه می‌برند؛ نمونه افرادی هستند که نمک خورده و نمکدان می‌شکنند.

وی در ادامه به جایگاه معلمان اشاره کرد و افزود: تربیت و پرورش انسان ها بر عهده معلمان قرار دارد که همین موضوع نشان دهنده ارزشمندی و شایستگی شغل معلمی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه انگیزه پیامبران، اندیشمندان و حکما یاد دادن و آموزش بوده است، گفت: حالاتی که یک معلم در اثر یاد دادن برایش ایجاد می‌شود بسیار ارزشمند است و نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری عوض کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت یک نسل هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان تنها امانت والدین نبوده، بلکه امانت یک نسل هستند و باید به بهترین نحو برای تعلیم و تربیت آنها تلاش کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha