تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان زنجان ۶۰ درصد افزایش یافت 

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: پس از اتمام مهلت یک هفته‌ای ثبت نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۷۴ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان ثبت نام خود را نهایی کردند که این میزان نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس، ۶۰ درصد افزایش دارد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابولفضل رفیعی روز سه شنبه در نشست خبری، افزود: در بین ثبت نام کنندگان از طیف ها و جریان های سیاسی مختلف حضور دارند.
این مسوول ادامه داد: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۲۲۰ داوطلب، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۵۸ داوطلب، ماهنشان و ایجرود ۶۱ داوطلب و خدابنده ۳۵ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند.
وی‌ یادآور شد: از تعداد کل ثبت‌نام‌ کنندگان نهایی در استان زنجان، ۴۲ نفر را بانوان و ۳۳۲ نفر را آقایان تشکیل می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان اظهار داشت: بیشترین ترکیب سنی ثبت نام کنندگان به ترتیب در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۸۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۷۱ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۶۸ نفر و ۳۶ تا ۴۰ سال ۶۶ نفر هستند.
رفیعی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری (حدود ۱۲ درصد ثبت‌نام کنندگان)، ۲۹۹ نفر کارشناسی ارشد (حدود ۷۹ درصد)، ۱۶ نفر کارشناسی (حدود چهار درصد) و ۱۱ نفر نیز دارای مدرک حوزوی (حدود ۲ درصد) هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: طبق قانون پس از انجام مرحله ثبت نام، هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت ها ۱۵ روز مهلت دارند و این فرایند در حال انجام است.
رفیعی اظهار کرد: از مجموع ۳۲ فرایندی که تا روز رای گیری در قانون پیش بینی شده، تاکنون ۱۰ فرآیند انتخابات در استان اجرا شده است.
معاون استاندار زنجان همچنین از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: براساس اطلاعیه شماره (۱۰) ستاد انتخابات کشور دواطلبان در این مدت شخصاً یا به وسیله نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می توانند به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه انتخابات اشاره کرد و گفت: از رسانه ها انتظار داریم تحلیل های مناسبی را از اهمیت انتخابات و حضور مردم در این عرصه در راستای منافع ملی داشته باشند.
رفیعی با بیان اینکه مجلس از ارکان مهم اداره کشور است و مجلس خبرگان نیز در بالاترین سطح تصمیم گیری در کشور قرار دارد، افزود: انتخابات در کشور نماد مردم سالاری دینی است و از طریق همین انتخابات، مردم سالاری دینی نیز تقویت می شود.
استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha